Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zawarła z Budimeksem umowę na realizację drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg na odcinku Nowy Dwór Gdański - Elbląg (węzeł Kazimierzowo) za 1,282 mld złotych netto. Projektowany odcinek leży w europejskim korytarzu transportowym z Rygi do Gdańska oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy
Jak podaje spółka w komunikacie, czas realizacji kontraktu to 27 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych (th. od 15 grudnia do 15 marca). Wybudowana droga będzie objęta 10-letnią gwarancją na konstrukcję nawierzchni (poza warstwą ścieralną), ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe, prefabrykaty betonowe, drogowe obiekty inżynierskie, 5-latnią gwarancją na warstwę ścieralną, 4-latnią gwarancją na oznakowanie poziome grubowarstwowe, 3-latnią gwarancją na zieleń i roczną gwarancją na oznakowanie poziome cienkowarstwowe.
Na początku sierpnia GDDKiA poinformowała, że oferty Metrostavu i Budimeksu, warte odpowiednio: 1 642,44 mln zł i 1 576,39 mln zł brutto, zostały uznane za najkorzystniejsze w postępowaniach na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 między Gdańskiem a Elblągiem (Koszwały, koniec obwodnicy Gdańska - Nowy Dwór Gdański oraz Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo, początek obwodnicy Elbląga).
Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 km. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i dowiązany jest do oddanej do użytku w 2012 roku Południowej Obwodnicy Gdańska. Koniec projektowanej trasy będzie w miejscowości Kazimierzowo i jest dowiązany do istniejącej Obwodnicy Elbląga.
Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga - Kaliningrad - Elbląg - Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).