Firma Point Group, która poprzez połączenie z Arksteelem znalazła się na giełdzie, na przełomie 2007 i 2008 roku planuje przeprowadzić dodatkową emisję akcji na sfinansowanie otwarcia ogólnopolskiego dziennika - poinformował prezes spółki Michał Lisiecki.
"Planujemy wystartować z ogólnopolskim dziennikiem na przełomie 2007 i 2008 roku. W tym celu chcemy zrobić nową emisję akcji. Dziennik będzie innowacyjnym projektem" - powiedział Lisiecki.
W grudniu spółka Point Group połączyła się z giełdowym Arksteelem i w ten sposób znalazła się na giełdzie. We wtorek odbyło się pierwsze notowanie akcji połączonego podmiotu, który przyjął nazwę Platforma Mediowa Point Group.
Prezes spółki informował wcześniej, że w marcu - kwietniu tego roku planowana jest emisja akcji, o wartości 15-45 mln zł, na sfinansowanie różnych projektów medialnych. Ostateczna wartość emisji zależała będzie od tego, ile projektów spółka będzie chciała zrealizować.
"Myślę, że na przełomie marca i kwietnia wybierzemy biznesy, w które będziemy inwestować. Na razie jesteśmy na etapie analiz i nie zdecydowaliśmy jeszcze, czy emisja będzie z prawem poboru, czy bez" - powiedział Lisiecki.
Środki z tej emisji mają być przeznaczone m.in. na uruchomienie kanału telewizyjnego i na przejęcia agencji reklamowych.
"Jest szansa, że telewizja ruszy już w marcu - kwietniu. Z początku będzie to telewizja internetowa, ale po tygodniu lub dwóch tygodniach testów zamierzamy nadawać w telewizji kablowej" - powiedział Lisiecki.
Wcześniej spółka informowała, że zamierza uruchomić telewizję "Machina", wykorzystującą markę jej miesięcznika.
_ Spółka zamierza przejmować agencje reklamowe, czy biznesy internetowe. _
Firma nie zdecydowała natomiast, czy kupi stację radiową, czy też pozostanie, tak jak dotychczas, przy nadawaniu programów na falach innych rozgłośni.
Prezes poinformował, że pomimo planowanych dwóch emisji akcji nie zamierza oddać kontroli nad spółką.
"Nie zamierzam sprzedać więcej, niż 2 proc. akcji i chcę zachować kontrolny pakiet" - powiedział.
Obecnie Lisiecki posiada 67,47 proc. kapitału zakładowego i głosów na WZA Platformy Mediowej Point Group. Drugim znaczącym akcjonariuszem jest Parrish Media N.V., która ma 18,58 proc. kapitału i głosów.
Firma Point Group zajmuje się wydawaniem prasy (m.in. miesięczniki "Machina" i "Dlaczego?"), świadczy też usługi marketingowe, w tym internetowe i mobilne.
Przedstawiciele spółki zapowiadali wcześniej, że w 2006 roku spółka ma mieć 3,5 mln zł zysku netto przy 28-30 mln zł przychodów. Zdaniem Lisieckiego, prognozy te zostały wykonane.