Warszawa, 21.09.2016 (ISBnews) - Zakupy przez telefon deklaruje 41% e-konsumentów, tj. o 4 punkty procentowe więcej niż rok temu. Aż 37% wykorzystuje do tego celu smartfon, wynika z raportu E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska.
Ponad połowa (58%) kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych skarży się na niewygodne formularze, a 52% - na niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej.W 2015 roku na problemy te wskazało odpowiednio: 61% i 56% ankietowanych.
"Internauci częściej wskazują również na problemy z płatnościami za e-zakupy przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, napotkało je 40% respondentów w 2016 roku, w porównaniu do 26% w roku 2015" - czytamy w raporcie.
Z raportu wynika, że 61% badanych przyznaje, że rozpoczynało zakupy na smartfonie i finalizowało je na innych urządzeniach - komputerze lub tablecie.
"Wiele wskazuje na to, że te wartości będą wzrastać. Zarówno liczba osób kupujących przez urządzenia mobilne, jak i liczba osób rozpoczynających zakupy na smartfonach. Trudno dziś jednak jednoznacznie stwierdzić, kiedy zakupy mobilne staną się popularniejsze od zakupów dokonywanych przez laptopy. Niewykluczone jednak, że stanie się to szybciej, niż przypuszczamy. W ubiegłym roku w czasie Cyber Monday w USA aż 49% odwiedzin w sklepach internetowych oraz 28% transakcji dokonano za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ponieważ udział ruchu z urządzeń mobilnych rośnie, możemy się spodziewać, że Polacy coraz chętniej będą kupowali przez smartfony i tablety" - powiedział ekspert od e-commerce z Gemiusa Marek Molicki, cytowany w komunikacie.
Z raportu wynika także, że 24% konsumentów do e-zakupów wykorzystuje tablet, 3% czytnik e-booków, 57% komputer stacjonarny i 81% laptop.