"To cel, który już widzimy na dziś, że jest osiągalny, choć może będzie nieco więcej. Dosyć optymistycznie patrzymy na końcówkę roku i wydaje się, że te 925 jest absolutnie możliwe" - powiedział Olbryk dziennikarzom.
Przedstawiciele zarządu podtrzymali też, że cel 1 300 sprzedanych lokali jest realny.
Podczas konferencji prasowej wiceprezes mówił, że w ramach segmentu mieszkaniowego spółka chce w 2018 r. sprzedać ok. 1 500 lokali, a przekazać 1 000. Zamierza też w przyszłym roku rozpocząć 7 projektów na ok. 1 100 mieszkań i uzyskać pozwolenie na użytkowanie 8 projektów na ok. 900 jednostek.
W drugim segmencie, biurowym, cele Echo na 2018 r. to start 7 projektów na 142,5 tys. m2 powierzchni najmu, oddanie do użytku 4 projektów na 73 tys. m2 i finalizacja sprzedaży 4 projektów - O3 Business Campus III (Kraków), Nobilis Wrocław, Sagittarius Wrocław i West Link (również Wrocław), wyliczył Olbryk.
Trzeci segment - handlowy - zakłada w przyszłym roku oddanie do użytku rozbudowy o 45,1 tys. m2 szczecińskiego Galaxy oraz wypełnienie najemcami galerii Libero w Katowicach i Galerii Młociny w Warszawie. Jak poinformowali przedstawiciele spółki, obiekty te do końca tego roku powinny uzyskać stopień wynajęcia odpowiednio 85% i 70% wobec 75% i 64% obecnie.
W przypadku warszawskiego projektu Towarowa 22 spółka liczy, że w 2018 r. będzie dla tego terenu przyjęty plan miejscowy, natomiast budowa ruszy w 2019 r.
Wiceprezes Maciej Drozd mówił także podczas konferencji, że obecnie Echo ma w budowie projekty we wszystkich segmentach na łącznie 347,1 tys. m2, z czego najwięcej (30% czyli 104,4 tys. m2) przypada na projekty mieszkaniowe, przedsprzedane już w 60%. Druga najważniejsza pozycja (24% czyli 82 tys. m2) to handlowe projekty joint-venture z EPP, gdzie udział Echo to 30%.
Echo Investment jest polskim deweloperem, który realizuje inwestycje w trzech sektorach rynku nieruchomości: budownictwie mieszkaniowym, centrach handlowych oraz budownictwie biurowym. Od 1996 roku spółka notowana jest na GPW.