Znany polski producent ciągników chce zaistnieć na szerszą skalę w świadomości mieszkańców miast. Ursus przyspiesza inwestycje w zakresie produkcji autobusów elektrycznych. Pojazdy z logo firmy już wkrótce mogą jeździć po ulicach nie tylko Polski, ale także Szwecji, Izraela czy Meksyku.
Jak wynika z komunikatu spółki, Ursus zwiększy zaangażowanie w prace nad utworzeniem ośrodka "produkcji i rozwoju autobusów". Zajmie się głównie najbardziej ekologicznymi maszynami: napędzanymi silnikami elektrycznymi lub spalinowymi o zmniejszonej emisji szkodliwych gazów.
Ursus przygotowuje się do przetargów w kraju. Według analiz spółki, w ciągu najbliższych 3 lat w Polsce może być potrzebnych na 500-600 nowych autobusów elektrycznych. Po ulicach Lublina już jeżdżą trolejbusy Ursus Ekovolt.
Dodatkowo poza granicami polski w najbliższym czasie Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Republice Czeskiej i Meksyku na łączną liczbę ponad pół tysiąca autobusów elektrycznych.
W kwietniu spółka otrzymała homologację na autobus elektryczny o nazwie Ursus Ekovolt. Minimalny koszt takiego pojazdu to 1,6 mln zł, ale jak zapewnia firma, mimo że jest on prawie 2-krotnie droższy od autobusu tradycyjnego, to późniejsze koszty eksploatacyjne są niższe o 75 proc. Między innymi dlatego firma zapewnia, że zamierza dalej inwestować w rozwój tego modelu i spodziewa się wzrostu swoich udziałów na rynku autobusów.
W Polsce zarejestrowanych jest łącznie ponad 100 tys. autobusów. Ponad 75 proc. z nich to pojazdy mające więcej niż 10 lat. Najstarszy tabor funkcjonuje w komunikacji podmiejskiej i międzymiastowej.
Polska jest jednym z największych rynków autobusowych w Europie. Wg raportu PZPM, jesteśmy trzecim największym producentem autobusów w Unii i nasz udział rynkowy stale rośnie. Zdecydowana większość (ponad 80 proc.) autobusów produkowanych w Polsce jest sprzedawana na rynkach zagranicznych (głównie Niemcy, Francja, Skandynawia). Normy unijne jednoznacznie wspierają rozwój transportu miejskiego o obniżonym poziomie hałasu i emisji spalin, czyli m.in. autobusy elektryczne.
Zobacz też: * *Ursus wprowadza nowe wersje najpopularniejszych ciągników