Grupa Empik, należąca do Empik & Media Fashion (Grupa EMF), otworzy jeszcze 6 sklepów do końca roku, podała Grupa EMF. Kategoria "książka", jako strategiczna, będzie nadal rozwijana.
"Dalsze plany rozwoju: Poza otwarciem 7 sklepów w pierwszych trzech kwartał 2015 r. - do końca roku Empik otworzy jeszcze 6 sklepów. Kontynuacja umacniania pozycji lidera w dystrybucji produktów kultury i rozrywki w kategoriach wydawniczych (tj. 'książka', 'muzyka', 'film', 'multimedia'), przy jednoczesnym rozwoju oferty w kategoriach niewydawniczych (tj. 'artykuły szkolno-biurowe', 'zabawki edukacyjne' i 'gry planszowe' oraz 'produkty kreatywne' (tzw. 'art & craft'). Zmiany asortymentowe, które wciąż się dokonują w Empiku, oznaczają wzbogacenie oferty o nowe kategorie oraz rozwój wybranych grup produktowych" - czytamy w komunikacie.
Kategoria "książka" - jako strategiczna, sztandarowa kategoria Empiku - będzie nadal rozwijana, podkreślono również.
"Celem operacyjnym spółki Empik jest także dalsza poprawa wizerunku sklepów poprzez poprawę dostępności produktów, wzbogacenie oferty handlowej, poprawę jakości obsługi klienta oraz ulepszenie nawigacji w obrębie sklepów (jeszcze lepszy komfort klientów w poruszaniu się po sklepach i znajdowaniu interesujących ich produktów)" - czytamy dalej.
EBITDA sklepów Empik w okresie 9 miesięcy br. wyniosła 12 mln zł (spadek o 48% r/r), na co wpływ miały następujące czynniki: rozwój sieci sprzedaży spowodował naturalny wzrost kosztów operacyjnych, m.in. kosztów najmu oraz wynagrodzeń; prowadzona transformacja sklepów Empik generuje w 2015 r. dodatkowe koszty związane z rozwojem logistyki oraz systemów planowania łańcucha dostaw i zarządzania asortymentem, oraz kilkoma projektami o znaczeniu strategicznym.
"Wszystkie te działania służą inwestycji w długofalowy rozwój Empiku i poprawę wyników operacyjnych" - zaznaczono w materiale.
Strategia dla segmentu E-commerce na rok 2015 zakłada w głównej mierze integrację i dalsze wsparcie rozwoju operacji wielokanałowych sklepów Empik oraz Grupy Smyk.
"Planowany jest dynamiczny rozwój nowych kategorii, kontynuacja rozszerzania i wzbogacania oferty (m.in. poprzez nawiązywanie współpracy z nowymi dostawcami). Wdrażane będą nowe rozwiązania informatyczne, pozwalające na dotarcie do szerszego grona dostawców oraz zwiększenie możliwości operacyjnych i logistycznych segmentu E-commerce (skrócenie czasu dostawy do klienta)" - podano również.
Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.