Empik, po połączeniu z Virtualo.pl i Biblioteką Akustyczną, spodziewa się do końca tego roku 30-procentowego wzrostu sprzedaży e-booków i niemal 100-procentowej dynamiki sprzedaży audiobooków.
"Empik stawia na rozwój książek elektronicznych. W Grupie Empik, obok Virtualo - największego agregatora e-booków w Polsce - pojawiła się teraz Biblioteka Akustyczna, wydawca i dystrybutor audiobooków" - czytamy w komunikacie. Jednocześnie spółka przewiduje, że sprzedaż e-booków i audiobooków wzrośnie do końca roku o odpowiednio 30 i 100 procent.
- Obserwując rosnącą popularność form digitalowych, postanowiliśmy zainwestować w rozszerzenie oferty e-książek i audiobooków - powiedziała prezes Empiku Ewa Szmidt-Belcarz, cytowana w komunikacie.
W informacji podano również, że współpraca z Virtualo oraz Biblioteką Akustyczną, która dołączyła do Grupy Empik sprawia, że firma posiada obecnie najszerszą ofertę na rynku e-contentu. Obejmuje ona ponad 45 tys. tytułów e-booków, 1,5 tys. pozycji e-prasy oraz 3 tys. audiobooków.
Anna Kotlonek-Kowalik, dyrektor wydawniczy i członek zarządu Biblioteki Akustycznej dodała, że jest przekonana, że połączenie z Grupą Empik, a co za tym idzie - ścisła współpraca z wydawcami, pozwoli osiągnąć produkcję, promocję i sprzedaż audiobooków "na niespotykaną dotąd skalę".
- Będziemy dążyć do tego, by jak najwięcej tytułów ukazywało się jednocześnie we wszystkich możliwych formatach, w tym oczywiście jako audiobook, mp3 i na CD - wskazała Kotlonek-Kowalik. Spółka zapowiedziała ponadto premierę dedykowanej aplikacji mobilnej łączącej e-booki i audiobooki.
Empik to największa sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku. Firma ma ponad 230 salonów i jest również operatorem jednego z największych sklepów internetowych w Polsce. Marka należy do Grupy Empik Media & Fashion S.A.