Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Empik M&F będzie rosnąć na Wschodzie

0
Podziel się:

Grupa Empik Media&Fashion planuje dynamiczny rozwój w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie.

Empik M&F będzie rosnąć na Wschodzie

Grupa Empik Media&Fashion planuje dynamiczny rozwój w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie.

Przedstawiciele spółki szacują, że w przyszłym roku sprzedaż w tych krajach będzie stanowić około 20-25 proc. ogólnych przychodów. Oprócz tego firma jest obecna w Rumunii, w Niemczech, w Czechach i na Słowacji. Stale zwiększa też swoją obecność w Polsce.

"Liczymy, że sprzedaż na Ukrainie, w Rosji i Kazachstanie w przyszłym roku będzie stanowić ok. 20-25 proc. przychodów grupy" - powiedział na konferencji prasowej Maciej Dyjas, prezes spółki.

Dodał, że wschodnie rynki są bardzo perspektywiczne i firma spodziewa się, że osiągana na nich rentowność sięgnie rentowności krajowej lub ją nawet nieco przekroczy.

Empik Media & Fashion zawarł w lipcu tego roku warunkowe umowy kupna za 16,86 mln euro 43,3 proc. udziałów w spółce Maratex, prowadzącej sieć 58 sklepów z modą w Rosji, Kazachstanie oraz na Ukrainie.

Planowany jest dalszy rozwój tej sieci. Do 2012 roku spółka zamierza otwierać nowe sklepy w rosyjskich miastach ponad 500 tys. mieszkańców. W latach 2011-2012 rozpocznie ekspansję w miastach ponad 250 tys. mieszkańców.

W czwartym kwartale tego roku i z początkiem 2008 roku Maratex otworzy pierwsze sklepy nowych marek: Orsay, Aldo, Palmers i Cortefiel.

EM&F otworzy też w grudniu pierwszy sklep Smyk w Rosji. W Przyszłym roku powinno być tam do 10 placówek tej sieci. Z kolei w 2009 roku liczba ta może wzrosnąć do minimum 20 sklepów.

Planowany jest też rozwój w Rosji i w Kazachstanie sieci szkół językowych. Pierwsza szkoła ma zostać uruchomiona w pierwszym kwartale przyszłego roku.

W sumie w Rosji i Kazachstanie w przyszłym roku powinno być ok. 90 placówek (łącznie: Smyk, marki franczyzowe i szkoły językowe), a w 2009 roku około 144 placówki.

Na Ukrainie spółka finalizuje proces transformacji przejętej sieci księgarni Bukva do formatu handlowego EMPiK, otwierając jednocześnie nowe sklepy.

Umacnia też pozycję marki Smyk i rozwija sieć sklepów z modą. W przyszłym tygodniu otwiera pierwszą szkołę językową w Kijowie. Kolejne otwarcia planuje na I kwartał.

Liczba ukraińskich placówek powinna wzrosnąć z 46 w tym roku do ok. 80 w przyszłym i ponad 110 w 2009 roku.

EM&F w przyszłym roku lub na początku 2009 r. otworzy pierwsze sklepy Smyka w Rumunii. W tej chwili negocjuje lokalizacje. Myśli też o wprowadzeniu na tamtejszy rynek wybranych marek franczyzowych (m.in. Mexx) i ewentualnym przejęciu istniejących dystrybutorów.

W Niemczech firma posiada trzy sklepy Smyka.

"Nie mamy pewności co do tempa rozwoju na tamtym rynku, bo na razie pochłonięci jesteśmy rozwojem na Ukrainie i w Rosji" - powiedział prezes.

W Polsce spółka na koniec tego roku będzie mieć 339 sklepów. W 2008 roku ich liczba ma wzrosnąć do ok. 400, a w 2009 roku do ok. 483 placówek.

W sumie, uwzględniając placówki we wszystkich krajach, na koniec tego roku grupa powinna mieć 446 sklepów, w 2008 roku 573, a w 2009 roku 750.

Jacek Bagiński, dyrektor finansowy EM&F, poinformował, że spółka chce finansować rozwój ze środków własnych oraz z kredytów i z emisji obligacji.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)