Spółka Enter Air spodziewa się, że nowe samoloty Boeing serii B737 wejdą do jej floty już w przyszłym roku - poinformował członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air Grzegorz Polaniecki.
Ocenia, że w ciągu 10 lat flota polskich przewoźników powiększy się o ponad 100 samolotów.
"Oczekujemy, że w ciągu 10 lat flota polskich przewoźników powiększy się o ponad 100 samolotów, z czego około 80 procent to będą maszyny wąskokadłubowe krótkiego i średniego zasięgu o pojemności do 200 miejsc. Nowe samoloty nie tylko pozwolą na poprawę komfortu dla pasażerów, ale również pozwolą na zwiększenie efektywności linii lotniczych. Nowe samoloty serii B737 wejdą do naszej floty już w przyszłym roku. Będą to samoloty w najwyższej konfiguracji, bardzo komfortowe, ciche i oszczędne" - powiedział Polaniecki.
W jego ocenie, wzrost liczby samolotów w będzie wynikał przede wszystkim z bardzo naturalnych przyczyn, takich jak wzrost PKB oraz nieunikniony wzrost mobilności Polaków, która jest jedną z najniższych w Europie.
"Na pewno będziemy doganiać swoich sąsiadów, którzy mają około 3-krotnie wyższe wskaźniki mobilności, to znaczy liczbę podróży samolotem w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Rozwój ruchu lotniczego w Polsce nie zahamował ani na chwilę pomimo wahań walut, wysokich cen paliw, czy też globalnego kryzysu gospodarczego. Mamy zbyt dużo do nadrobienia, więc nie możemy się zatrzymywać, czy cofać" - stwierdził dyrektor generalny Enter Air.
Kurs akcji Enter Air w ostatnim tygodniu src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1453713739&de=1454281200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ENT&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Wskazał, że biorąc pod uwagę dotychczasowy brak opóźnień w harmonogramie projektu B737 Max, nie przewiduje problemów.
"Boeing wyciągnął wnioski z projektu Dreamliner i zreorganizował swoją produkcję i logistykę dostaw od podwykonawców" - wskazał członek zarządu Enter Air.
Dodał, że starsze samoloty wycofywane z użytkowania przez przewoźników pasażerskich są cały czas bardzo cennym aktywem. Duża część z nich jest modyfikowana do wersji cargo i przez długie lata wykorzystywana przez przewoźników towarowych.
"Jeśli samoloty są w dobrym stanie technicznym, utrzymują stale wysoką wartość. Obserwujemy bardzo duże zainteresowanie naszymi samolotami, na które mamy już kolejkę oczekujących. Od momentu wprowadzenia przez Boeinga biuletynu na konwersję samolotów do wersji towarowej, wartość rynkowa naszych B737 wzrosła znacząco. Szkoda nam się ich pozbywać, gdyż są to bardzo solidne maszyny, ale trzeba uciekać do przodu" - podsumował Polaniecki.
Dyrektor regionalny Boeinga Garry Banton zaznaczył, że firma prognozuje, iż w ciągu najbliższych 20 lat flota linii lotniczych podwoi się, a na rynek wejdzie 38 050 nowych samolotów o wartości 5,6 mld USD. W latach 2015-2034 Boeing planuje dostawy 26 730 samolotów wąskokadłubowych, 4 770 małych samolotów szerokokadłubowych (200-300 miejsc), 3 520 średnich samolotów szerokokadłubowych (300-400 miejsc) oraz 540 dużych samolotów szerokokadłubowych (ponad 400 miejsc).
Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając do ponad 30 krajów od Islandii i Portugalii po Kenię i Tajlandię.