Biznes Joanny Krupy kręci się w najlepsze. Esotiq & Henderson, którego modelka jest zarówno współwłaścicielką jak i dyrektorem kreatywnym, pochwalił się wynikami. Tylko we wrześniu spółka odnotowała sprzedaż na poziomie około 13 mln zł. W sumie od początku roku może się pochwalić przychodami rzędu 113 mln zł.
W statystykach widać niewielki, ale jednak progres. We wrześniu przychody wzrosły w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku o 2 proc., a podsumowanie pierwszych dziewięciu miesięcy wypada o 1 proc. lepiej.
*Czytaj więcej: *Joanna Krupa nie może zarejestrować fundacji CHWDP
Marża brutto na sprzedaży producenta bielizny wynosiła we wrześniu około 59 proc. - o około 5 pkt proc. więcej w porównaniu z marżą zrealizowaną we wrześniu roku poprzedniego. To w uproszczeniu oznacza, że z każdej złotówki wydanej przez klientów prawie 60 groszy to zysk brutto firmy.
Ponad 100 mln zł sprzedaży zrealizowano niemal w całości przez sieć ponad 260 salonów. Na razie niewielką część przychodów stanowi sprzedaż przez internet, choć widać wyraźny progres w tym kanale. W tym roku e-commerce przyniósł 6,4 mln zł przychodów - o około 40 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017.
Blisko 260 salonów Esotiq & Henderson jest w Polsce, ale to nie jedyny rynek zbytu. Marka chce być coraz bardziej rozpoznawalna poza granicami naszego kraju.
- Liczymy, że w czwartym kwartale rozpoczniemy współpracę z modehause.de zrzeszającą niezależne sklepy internetowe prowadzone przez 31 tradycyjnych domów handlowych w Niemczech. Współpraca z tym partnerem uważamy, że jest korzystna dla nas. Liczymy również na wejście ze sprzedażą na amazon.de - zapowiadał w połowie września prezes Adam Skrzypek.
Esotiq celuje nie tylko w kierunku zachodnim. Spółka zakłada także, że na Wschodzie liczba sklepów ma wzrosnąć w tym roku do 32 z 19 posiadanych na koniec 2017 roku. Spółka planuje wejście do Kazachstanu i do Rosji poprzez salony franczyzowe.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl