Esotiq & Henderson widzi docelowy potencjał rynkowy na od 1 tys. do nawet 2 tys. sklepów swojej sieci w Polsce, poinformował prezes Adam Skrzypek.
"Emisja akcji na ok. 16 mln zł jest na rozwój sieci w tym roku. W kolejnych będziemy korzystać z wypracowywanych środków obrotowych do rozwoju przede wszystkim franczyzy. Widzimy potencjał rynku na przynajmniej 1 tys. salonów, a maksymalnie nawet 2 tys., nie tylko w galeriach, ale również na ulicach handlowych polskich miast i miasteczek" - powiedział Skrzypek w rozmowie z ISBnews.
Dodał, że salony nowego konceptu FemeStage Eva Minge mają być otwierane w galeriach "od średnich miast w górę".
Według słów przedstawicieli zarządu, firma ma dobry "zindywidualizowany" system zarządzania ERP, inspirowany systemem z LPP, z którego zarząd firmy się wywodzi.
Władze spółki, obok ekspansji sieci, mają ambicje podnoszenia poziomu porównywalnej sprzedaży z m2 w istniejących salonach zarówno w Esotiq, jak i nowym koncepcie, poprzez optymalizację struktury asortymentowej i dodawanie nowych kategorii jak np. kosmetyki, czy perfumy.
Prezes Esotiq & Henderson nie wykluczył w przyszłości rozważenia emisji obligacji, jeśli pojawiłby się odpowiedni cel pozyskania dodatkowego finansowania. Uwzględnił on potencjalne akwizycje w przyszłym rozwoju firmy.
Według zarządu, w przyszłym roku firma nie planuje wypłaty dywidendy, ale władze spółki nie wykluczyły, że w kolejnych latach może już dojść do podzielenia się zyskiem z akcjonariuszami.
Oferta publiczna Esotiq & Henderson o wartości ok. 16 mln zł rozpocznie się w czwartek od budowy księgi popytu i zapisów w transzy inwestorów indywidualnych. Spółka, notowana obecnie na NewConnect, planuje debiut na parkiecie głównym GPW w połowie lipca.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. Spółka jest notowana na NewConnect od czerwca 2011 roku.
Czytaj więcej w Money.pl