"W odniesieniu do decyzji UOKiK dotyczącej EuroBanku z dnia 29 września 2017 roku, informujemy, że po jej analizie zdecydowaliśmy się nie składać odwołania. Podkreślamy, że Euro Bank S.A. sam wystąpił o wydanie decyzji zobowiązującej w sprawie tzw. trwałego nośnika i od samego początku postępowania ściśle współpracował z UOKiK" - poinformował ISBnews rzecznik EuroBanku Łukasz Pałka.
Zaznaczył jednocześnie, że 5 lipca 2016 roku Euro Bank S.A. zaprzestał stosowania opisanych w decyzji UOKiK praktyk i że "bank dołoży wszelkich starań w celu prawidłowego wykonania zobowiązania nałożonego przez prezesa UOKIK".
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ocenił, że EuroBank i Bank Ochrony Środowiska informowały klientów o zmianach opłat wykorzystując do tego celu kanały nie posiadające cech trwałego nośnika, zaś Bank Handlowy nie wskazywał konkretnych podstaw prawnych zmiany opłat. Banki zobowiązały się do zmiany praktyk, a łączna kwota rekompensat dla klientów może sięgnąć 80 mln zł.