"Jest taki plan, myślimy o tym" - powiedział prezes Dariusz Polinceusz podczas spotkania z dziennikarzami, pytany o przejście spółki na główny rynek notowań.
"Możemy mówić o przyszłym roku" - wskazał dyrektor finansowy Dariusz Borowski, dodając, że zmianie rynku notowań towarzyszyłaby emisja akcji.
Według zarządu, przed spółką są także decyzje o rozwoju mocy produkcyjnych, w perspektywie 3-5 lat.
"W granicach 5 lat, przy dynamice sprzedaży sprzed roku, a patrząc na obecną dynamikę - nawet w ciągu 3 lat możemy dojść do maksimum możliwości naszego zakładu. W rachubę wchodzą akwizycje albo budowa drugiego zakładu" - powiedział prezes.
Podkreślił, że będzie to konieczne nawet pomimo rozwoju obecnego zakładu, w którym spółka planuje m.in. inwestycje w automatyzację produkcji. Poinformował też, że capex Excellence na ten rok to ponad 1 mln zł, z czego ok. połowa została wydatkowana w I kw. br.
Spółka ocenia, że w przypadku wyboru drogi rozwoju przez akwizycje będzie mogła znaleźć atrakcyjne cele przejęć w Polsce. Najbardziej interesującym celem byłaby spółka zasobna w surowce.
"Należałoby iść w kierunku producentów zasobnych w surowiec. Dobra baza surowcowa byłaby mocno brana pod uwagę przy akwizycji" - podkreślił Polinceusz.
Oecnie spółka chce się koncentrować na rozwoju sprzedaży pod swoimi markami i sprzedaży produktów ekologicznych (BIO).
"25% sprzedaży to są nasze brandy, łącznie z BIO, a 75% marki własne sieci handlowych. Stopniowo chcemy zwiększać udział naszych" - powiedział Borowski.
Spółka widzi też duży potencjał na rynku BIO, który może wpłynąć na poprawę marż.
"Po I kw. widzimy, że przychody rosną ok. 20% r/r, marżowość jest podobna, ale jeśli będziemy zwiększać udział BIO, to marża powinna rosnąć" - podkreślił dyrektor finansowy. Poinformował też, że celem spółki w najbliższych latach jest wzrost wyników w tempie dwucyfrowym.
Excellence jest także obecne na rynkach zagranicznych.
"Mamy ok. 4% sprzedaży eksportowej. Biorąc pod uwagę, że intensywniej zajmujemy się eksportem od ponad roku, to jest dobry wynik" - powiedział prezes.
Wśród największych rynków eksportowych spółka wymienia USA, Holandię i Ukrainę. Kraje, w których chciałaby zaistnieć w przyszłości to przede wszystkim Kanada i inne państwa Europy Zachodniej, poinformował też Polinceusz.
Excellence to producent syropów owocowych i barmańskich, notowany na NewConnect od 2014 r. Ma ok. 24% udziału w krajowym rynku syropowym. W 2017 r. miał 40 mln zł przychodów.