Z najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie korzysta dziennie ponad miliard aktywnych użytkowników - informuje Facebook przy okazji publikacji najnowszych wyników. Tylko w okresie od lipca do września serwis miał 4,5 mld dolarów przychodów. O 40 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku.
Facebook miał w trzecim kwartale 4,5 mld dolarów przychodów, co przełożyło się na 896 mln dolarów zysku. To o prawie 100 mln dolarów więcej niż rok wcześniej. Dobre wyniki serwis zawdzięcza wprowadzeniu nowych formatów reklamowych i ulepszeniu funkcjonalności na urządzeniach mobilnych.
Już przy poprzednim raporcie kwartalnym Facebook chwalił się rosnącymi przychodami z reklam, w szczególności z tych wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Trzy na cztery były wyświetlane na smartfona i tabletach.
Raport kwartalny pozytywnie nastraja inwestorów giełdowych. W handlu posesyjnym (raport ujrzał światło dzienne po zamknięciu sesji giełdowej w USA) kurs akcji Facebook'a rósł blisko 3 proc. do poziomu nieco ponad 104 dolarów za sztukę.
Według stanu na 30 czerwca, największy portal społecznościowy na świecie mógł się pochwalić 1,49 mld użytkowników. Trzy miesiące później było ich już 1,55 mld. Pod uwagę wzięto tylko aktywne konta, czyli takie, które są używane przynajmniej raz w miesiącu. Dziennie z serwisu korzysta 1,01 mld użytkowników.