Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Famur chce usamodzielnić segment usługowy, nie wyklucza dezinwestycji

0
Podziel się:
Famur chce usamodzielnić segment usługowy, nie wyklucza dezinwestycji

Famur skupia się na przygotowaniu segmentu usługowego, do którego należy Przedsiębiorstwo Budowy Szybów (PBSz) do funkcjonowania jako samodzielny podmiot, ale nie wyklucza pozyskania dla niej inwestora, poinformował prezes Mirosław Bendzera. Spółka nadal poszukuje inwestora dla projektu kopalni w Przeciszowie.

"Jeśli chodzi o segment usługowy, to nie wykluczamy możliwości dezinwestycyjnej, ale nie chcemy budować strategii rozwoju tej części wyłącznie na kwestii dezinwestycji" - powiedział Bendzera podczas konferencji prasowej w Katowicach.

"Uważamy, że powinniśmy skupić się na przygotowaniu tej części do funkcjonowania na rynku jako samodzielnego podmiotu, natomiast jeśli pojawi się oferta ze strony potencjalnego inwestora, która będzie satysfakcjonująca dla nas i dla banków, które są stroną umowy restrukturyzacyjnej, to będziemy to rozważali" - dodał prezes.

Podkreślił, że segment usługowy może być jednym z pierwszych beneficjentów poprawy koniunktury na rynku.

Powtórzył, że Famur poszukuje inwestora dla projektu kopalni w Przeciszowie, przygotowanego wcześniej przez Kopex.

"Jako Famur nie planujemy realizacji tego projektu wykonawczo. Szukamy inwestora, który byłby w stanie dalej ten projekt poprowadzić pod kątem jego skomercjalizowania i zakończenia decyzją o budowie kopalni" - powiedział Bendzera.

Pod koniec czerwca br. Famur przejął 65,83% akcji Kopeksu od TDJ. Na początku grudnia 2016 r. TDJ sfinalizował umowę inwestycyjną z Krzysztofem Jędrzejewskim, na podstawie której przejął pośrednią kontrolę nad Kopeksem.

Famur jest producentem maszyn stosowanych w górnictwie. Koncentruje się na produkcji wysokowydajnych maszyn wyposażonych w zaawansowane informatyczne systemy sterowania i nadzoru. Spółka od 2006 r. notowana jest na GPW.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)