"Niemal połowa polskich konsumentów (45%) wolałaby przesłać prezenty świąteczne, aby przesyłka dotarła bezpośrednio do ich przyjaciół i rodziny. Zgodnie z badaniem zleconym przez FedEx Express, ponad jedna trzecia polskich konsumentów (35%) zdecydowanie zamierza przesłać w te święta podarunek bliskim znajomym i członkom rodziny" - czytamy w komunikacie.
Badanie wykazało, że najważniejsze czynniki zachęcające do wysyłki to odległość (64%) i zaskoczenie (24%), natomiast kolejne to wygoda i oszczędność czasu (odpowiednio po 22%), podano również.
"W dzisiejszych czasach podarunki od Świętego Mikołaja są dostarczane wprost do domu. Wyniki badania można postrzegać jako szerszą zmianę w kierunku sprzedaży internetowej, a wiele firm przygotowuje się, by zadowolić zmieniające się gusta i przyzwyczajenia konsumentów. Badanie wykazuje, że konsumenci w każdym wieku postrzegają obecnie Boże Narodzenie jako wspaniałą okazję do kupowania w Internecie prezentów, którymi chcą zaskoczyć swoich najbliższych - szczególnie tych, którzy mieszkają daleko" - skomentował dyrektor zarządzający (MD Ground Operations Polska) w firmie Łukasz Wróbel.
FedEx spodziewa się rekordowej liczby przesyłek w swojej globalnej sieci w trakcie szczytu sezonu wysyłkowego przed świętami w 2017 r. W całym sezonie przewiduje się wolumeny rzędu 380-400 mln paczek, wliczając trzy poniedziałki przypadające na okres szczytowy, kiedy to wolumen wysyłek będzie dwukrotnie przekraczał dzienną średnią, czytamy dalej.
Badanie odbyło się między 7 października 2017 r. a 10 listopada 2017 r. i wzięło w nim udział 1 014 respondentów. Wyniki zostały zważone i są reprezentatywne dla populacji Polaków w wieku 18+ lat.
FedEx Express to firma transportu ekspresowego, zapewniająca doręczenia w ponad 220 krajach i terytoriach na świecie.