Producent armatury Ferro chce umacniać pozycję swojej grupy w Polsce, utrzymać tytuł lidera w Czechach i na Słowacji oraz rozwijać sprzedaż eksportową w Rumunii, Rosji i Ukrainie, powiedziała prezes spółki Aneta Raczek. Nie wyklucza kolejnych przejęć w _ perspektywie długoterminowej _.
- _ Do priorytetów zaliczamy przede wszystkim umacnianie pozycji Grupy w Polsce, utrzymanie tytułu lidera w Czechach i na Słowacji oraz rozwój rynku rumuńskiego, po którym spodziewamy się największej dynamiki, ze względu na poczynione inwestycje (działania połączonych sił Grupy pod szyldem Novaservis Rumunia, reorganizacja struktury sprzedaży, nowi przedstawiciele handlowi, etc.). Nie zaniedbamy oczywiście rynków eksportowych – Rosja i Ukraina to dla nas równie ważne obszary działań. W perspektywie długoterminowej nie wykluczamy również przejęcia kolejnych spółek _ – powiedziała Raczek.
Dodała, że ubiegłoroczne przejęcie roku czeskiego Novaservis wyznacza kierunki działania również na bieżący rok. - _ Oznacza to przede wszystkim kontynuację procesu konsolidacji wewnątrz Grupy. W 2012 skupimy się na optymalizacji produkcji i maksymalizacji cross sellingu, czyli wzajemnej sprzedaży produktów Novaservis na rynku polskim poprzez kanały dystrybucji Grupy i produktów Ferro na rynkach obsługiwanych przez czeską spółkę. Naszym celem jest uzyskanie efektu synergii na wszystkich polach działalności, tak aby w tym kolejnym, trudnym dla branży roku dynamicznie się rozwijać _ – zaznaczyła prezes Grupy Ferro.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 12,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,01 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 190,18 mln zł wobec 127,33 mln złotych.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1351062000&de=1351093200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=WIG20&colors%5B0%5D=%231f5bac&s%5B1%5D=DAX&colors%5B1%5D=%23e823ef&s%5B2%5D=CAC&colors%5B2%5D=%23ef2361&w=600&h=300&cm=1&lp=1&rl=1"/>