- _ Potrzebujemy ok. 30 mln zł. Chcemy wybudować halę produkcyjną o powierzchni 6,5 tys. metrów kwadratowych i ją wyposażyć w nowe urządzenia _ - powiedział Maciej Pietraszek, prezes spółki.
Spółka upatruje swojej szansy w rozwoju przemysłu telewizyjnego.
- _ Potrzebujemy kapitału, by wykorzystać szansę, jaką stwarza rozwój przemysłu elektronicznego, w tym telewizyjnego _ - powiedział prezes.
W 2009 roku ma być wyprodukowanych w Polsce 38 mln telewizorów płaskich, co będzie stanowić ok. 80 proc. produkcji w Europie.
- _ To duża szansa dla takich przedsiębiorstw jak nasze _ - powiedział.
Form-Plast produkuje precyzyjne detale techniczne dla producentów i dostawców przemysłu samochodowego i elektronicznego. Spółka współpracuje m.in. z Sharpem.
Form-Plast zamierza zadebiutować na warszawskim parkiecie w drugiej połowie tego roku.
- _ Na koniec tego kwartału chcemy złożyć prospekt. Emisję planujemy na drugą połowę roku, prawdopodobnie po wakacjach _ - powiedział Krzysztof Skoczyński, dyrektor RSM Corporate Finance.
Właściciele spółki nie zdecydowali jeszcze jaka będzie struktura oferty.
- _ Jeśli będą sprzedawane stare akcje, to w niewielkiej liczbie. Na pewno utrzymany będzie pakiet większościowy _ - powiedział Pietraszek.
W 2006 roku przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 27,5 mln zł, a zysk netto 1 mln zł. W 2007 roku spółka wypracowała 2,6 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 37,6 mln zł.
Form-Plast liczy, że w 2008 roku przychody wzrosną do 70 mln zł.
- _ Po trzech miesiącach mamy blisko 20 mln zł przychodów, głównie na skutek rozwoju przemysłu telewizyjnego _ - powiedział Pietraszek.
Form-Plast działa od 1978 roku. Firma specjalizuje się w wytwarzaniu detali metodą wtrysku, głównie dla przemysłu samochodowego i elektronicznego. Zatrudnia ok. 230 osób.