"Przychody Fortuny w Polsce wzrosły w rok do roku o 101,2%, co wynikało ze zmiany ustawy hazardowej w kwietniu i zezwolenia na legalną reklamę. W efekcie nastąpiło przeniesienie się graczy z szarej strefy do rynku legalnego, także tych, którzy dotąd dywersyfikowali zakłady na oba te kanały" - powiedział Komarczuk na konferencji prasowej.
Dodał, że legalnie działającym bukmacherom pomogło także wycofanie się z polskiego internetu części operatorów zagranicznych. Dotyczy to szczególnie podmiotów notowanych na giełdach w innych krajach, którzy nie mogli sobie pozwolić na problemy prawno-podatkowe w Polsce.
",,Pozytywne dla branże zmiany spowodowały, że ubiegłym roku zapłaciliśmy 130,26 mln zł podatku od gier, a więc o 139,8% więcej niż w roku 2016. Zakładając, że posiadamy 1/3 udziału w rynku, można szacować, że cała branża wpłaciła do Skarbu Państwa ok. 400 mln zł, czyli 2,5 razy więcej niż w roku poprzednim" - podkreślił Komarczuk.
Prezes zaznaczył, że dobre wyniki 2017 r. skłoniły zarząd do dalszych inwestycji w rozwój sieci sprzedaży, systematycznie będą także rosły nakłady na reklamę. Dziś Fortuna sponsoruje Legię Warszawa w Ekstraklasie, jako partner I Ligę i kilka klubów w tej klasie rozgrywkowej. Od niedawna spółka współpracuje także pierwszą drużynę e-gamingową - AGO Esport. Na koniec 2017 r. posiadała 595 punktów sprzedaży.
"Dobry rok 2017 zachęcił nas do kontynuacji inwestycji w sieć oraz wydatków na reklamę. Na koniec 2018 r. chcemy mieć 685 punktów sprzedaży, a nakłady na reklamę, po wzroście o 102% w roku ubiegłym, wzrosną o kolejne 12%" - podsumował Komarczuk.
W połowie lutego akcjonariusze Fortuna Entertainment Group zdecydowali na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu o wycofaniu akcji spółki z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i Praskiej Giełdy Papierów Wartościowych.
Fortuna Entertainment Group to największy operator zakładów wzajemnych w Europie Środkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.