"Dzisiejszymi umowami przekraczamy 60% zakontraktowania [dofinansowań] w części transportowej POIŚ" - powiedział dyrektor CUPT Przemysław Gorgol podczas konferencji prasowej.
PKP Intercity otrzyma 402,5 mln zł dofinansowania na modernizacje 183 wagonów i 20 lokomotyw elektrycznych do prędkości 160 km/h, modernizacje 6 lokomotyw spalinowych oraz zakup 6 pojazdów szynowo-drogowych do prowadzenia prac manewrowych na stacjach postojowych. Inwestycje o wartości 990,4 mln zł zostaną zrealizowane do 2023 r.
"Program taborowy PKP Intercity jest warty ponad 7 mld zł. Dziś podpisywana jest umowa na pierwszy projekt, warty prawie 1 mld zł. Gwarantujemy, że te środki bardzo dobrze spożytkujemy" - powiedział prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński.
SKM w Warszawie zamierza za 498,6 mln zł kupić 21 pociągów (15 pięcioczłonowych i 6 czteroczłonowych) oraz zmodernizować zaplecze techniczno-postojowe na warszawskich Szczęśliwicach. Unijne dofinansowanie wyniesie 202,7 mln zł, a termin realizacji zadań to 2020 r.
"To kolejna umowa SKM-ki, tym razem na ponad 202 mln zł. Chcemy doposażyć SKM i rozwijać ją jako środek transportu miejskiego w Warszawie" - powiedziała wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska.
Natomiast GDDKiA otrzyma 618,5 mln zł dofinansowania do wartej 1,25 mld zł budowy drogi S17 na odcinku węzeł Lubelska (k/Warszawy) - Garwolin.
"To odcinek o długości prawie 37 km. Całość inwestycji S17 do Lublina planujemy oddać w 2020 r., część odcinków wcześniej. To 39 umowa na dofinansowanie dróg z UE. Jeszcze 9 planujemy podpisać do końca roku" - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.