Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Hitachi chce przejąć PCM. Ogłosił wezwanie na wszystkie akcje

7
Podziel się:

Kolejna spółka z warszawskiej giełdy może wkrótce zniknąć z parkietu. Firma należąca do japońskiego Hitachi chce przejąć pełną kontrolę nad Prime Car Management. Wezwała wszystkich posiadaczy akcji do ich sprzedaży.

Japoński gigant skusił się na polską flotę.
Japoński gigant skusił się na polską flotę.

Prawie 10 proc. idą w górę notowania akcji spółki Prime Car Management (PCM). To jeden z najlepszych wyników w piątek na całej warszawskiej giełdzie. Kurs niespodziewanie wystrzelił do góry po informacji, że spółkę chce przejąć Hitachi Capital Polska.

Firma należąca do japońskiego giganta Hitachi Capital Corporation wezwała wszystkich obecnych posiadaczy akcji PCM do ich sprzedaży. Za każdą sztukę płaci po 12,09 zł, czyli więcej niż wynosił kurs na koniec czwartkowej sesji (11,75 zł) i znacznie więcej niż cena, po której chodziły papiery w ostatnich miesiącach. Jeszcze pod koniec sierpnia były po 6 zł.

Notowania akcji PCM na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy

W obrocie wszystkich akcji jest prawie 12 mln. To oznacza, że Hitachi może wydać prawie 145 mln zł. Największymi udziałowcami są obecnie fundusze emerytalne. Niecałe 17 proc. akcji należy do OFE Aviva Santander, prawie 12 proc. do PFE PZU i 11 proc. do OFE Aegon.

Docelowo Hitachi chce kupić 100 proc. akcji. Inwestor wyznaczył sobie jednak minimum. Zobowiązał się do nabycia akcji w ramach wezwania, jeśli skupi co najmniej dwie trzecie papierów. A to nie jedyna deklaracja.

"Jeśli w wyniku wezwania wzywający będzie posiadać nie mniej niż 90 proc. akcji spółki oraz głosów na jej walnym zgromadzeniu, zamierza podjąć działania ukierunkowane na docelowe zniesienie dematerializacji akcji oraz wycofanie ich z obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW" - czytamy w komunikacie. Oznaczałoby to koniec kilkuletniej historii PCM na giełdzie w Warszawie.

Zobacz także: Flota polskiej policji to kupa złomu. Raport NIK nie pozostawia złudzeń

Inwestorzy będą mogli zgłaszać chęć sprzedaży w wezwaniu od 18 stycznia 2019 roku. Okienko będzie otwarte przez miesiąc, do 18 lutego. Przewidywany dzień zawarcia transakcji ustalono na 21 lutego, a dzień rozliczenia pieniężnego na 26 lutego.

Na dzień ogłoszenia wezwania Hitachi, ani żaden z podmiotów zależnych nie posiadał żadnych akcji PCM.

Spółka Prime Car Management jest jednostką dominującą grupy kapitałowej działającej na rynku pod marką Masterlease. W skład grupy kapitałowej, oprócz jednostki dominującej, wchodzą spółki: Futura Leasing, Masterlease oraz MasterRent24.

Grupa Masterlease jest niezależnym podmiotem świadczącym usługi leasingowe i usługi zarządzania flotą. Pod względem liczebności floty pojazdów jest jednym z liderów na polskim rynku. Na koniec 2017 roku flota Masterlease obejmująca usługi leasingu i usługi CFM liczyła 33 904 pojazdy. W ubiegłym roku sfinansowała 11 875 samochodów o wartości około 840 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
Flotowiec
6 lat temu
Materlease i PCM to jedno wielkie dziadostwo. Same problemy z wynajmem dlugoterminowym u nich. Zeruja na swoich leasingobiorcach jak tylko sie da. Jak tylko przejalem w firmie dzialke flotowa wyrzucilem oszustow z firmy i wprowadzilem leasing klasyczny.
kasztan
6 lat temu
fundusze emerytalne to najwiekszy przekret ostatnich lat ktos powinien wisiec za te ofe
Ann
6 lat temu
Hitachi kupiło ABB , Power Grids, za 11 mld USD ( 17.12.2018)
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
tgth
6 lat temu
po co im ten polski bubel ????
Grażyna_102
6 lat temu
ciekawe skund pieniąszki były.
kasztan
6 lat temu
fundusze emerytalne to najwiekszy przekret ostatnich lat ktos powinien wisiec za te ofe
Rudi
6 lat temu
Hitachi pod tą nazwą już nie funkcjonuje, tylko HiKOKI
Flotowiec
6 lat temu
Materlease i PCM to jedno wielkie dziadostwo. Same problemy z wynajmem dlugoterminowym u nich. Zeruja na swoich leasingobiorcach jak tylko sie da. Jak tylko przejalem w firmie dzialke flotowa wyrzucilem oszustow z firmy i wprowadzilem leasing klasyczny.