Prezes Gino Rossi Tomasz Malicki (na zdjęciu) zapowiada, że spółka jest dobrze przygotowana do sezonu jesień-zima 2015.
- Jesteśmy dobrze przygotowani do sezonu i jeżeli tylko nie będzie anomalii pogodowych powinniśmy osiągnąć założone cele, bo już pierwsze tygodnie sprzedaży kolekcji jesień-zima 2015 pokazały, że klienci dobrze ją przyjęli - powiedział prezes Malicki, cytowany w komunikacie spółki.
Gino Rossi liczy na wyższe zyski ze sprzedaży w nadchodzących miesiącach. Marża wyjściowa dla najnowszej kolekcji jest w tym roku wyższa niż w 2014.
Po trzech kwartałach tego roku 38,5 proc. wartości sprzedaży w Gino Rossi to zysk brutto. Dla drugiej najważniejszej marki zarządzanej przez Gino Rossi, czyli Simple szacunkowa marża brutto w tym samym czasie wyniosła 54,9 proc.
Po dziewięciu miesiącach tego roku sprzedaż grupy wzrosła o 7 proc. w skali roku do 189,8 mln zł. W całym ubiegłym roku było to 265 mln zł, co przełożyło się na 5,6 mln zł "czystego zysku". Od 6 latach sprzedaż grupy systematycznie rośnie.
Przychody ze sprzedaży grupy Gino Rossi (w tys. zł)
Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Firma została założona dzięki współpracy polskich i włoskich partnerów. Zawdzięcza swoją nazwę jednemu z sześciu założycieli, włoskiemu fabrykantowi signorowi Gino Rossi, który wraz z udziałami podarował firmie swoje imię i nazwisko.
Firma powstała w 1992 roku w Słupsku. Do dnia dzisiejszego tam znajduje się główna siedziba spółki. Pierwszy sklep firmowy został otwarty w 1994 roku w Sopocie. Obecnie firma dysponuje siecią sprzedaży salonów firmowych w Polsce i za granicą (między innymi w Berlinie, Pradze, Kaliningradzie).