Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Sebastian Gawłowski
|

Gino Rossi oczekuje decyzji banków do końca kwietnia

0
Podziel się:

Spółka chce refinansować swoje obligacje i obniżyć koszty długu.

Tomasz Malicki, perzes Gino Rossi
Tomasz Malicki, perzes Gino Rossi (Gino Rossi)

Gino Rossi spodziewa się do końca kwietnia decyzji kierunkowej banków w kwestii refinansowania obligacji spółki, poinformował agencję ISBnews prezes Tomasz Malicki.

- Chcemy obniżyć koszty finansowe i planujemy refinansować obie transze obligacji na korzystniejszych warunkach. Rozmawiamy z bankami i to rozwiązanie jest preferowane. Wkrótce spodziewamy się decyzji kierunkowej od instytucji. Alternatywą byłoby refinansowanie nowymi obligacjami - powiedział Malicki w rozmowie z ISBnews.

W ubiegłym roku koszty finansowe odzieżowej grupy wyniosły 7 mln zł rocznie. Według słów Malickiego, celem na kolejne lata jest obniżenie ich poziomu do 1-1,5 proc. obrotu, co daje ok. 4 mln zł.

Poprawa marż i cash-flow głównymi celami spółki

Celem strategicznym Gino Rossi jest wzrost marż i mocna poprawa cash flow operacyjnego, poinformował agencję ISBnews prezes Tomasz Malicki.

- Pracujemy nad poprawą generowanej marży między ceną detaliczną, a kosztem wytworzenia w długim okresie szczególnie poprzez optymalizację kosztów zakupów materiałów oraz podnoszenie efektywności wytwórczej - powiedział ISBnews Malicki.

Dodał, że odzieżowa grupa będzie również dążyć do zdecydowanej optymalizacji zapasów.

- Efekty mają być najbardziej widoczne w II półroczu, kiedy będziemy upłynniać kolekcję zimową - wyjaśnił prezes.

W końcu stycznia Gino Rossi podało, że prognozuje, iż ten rok zakończy zyskiem EBITDA na poziomie 27 mln zł i przychodami w wysokości 290 mln zł (z uwzględnieniem sprzedaży materiałów do poddostawców).

Zarząd podawał wcześniej, że w założeniach do prognozy na ten rok, grupa planuje wzrost sprzedaży obuwia Gino Rossi o 14 proc, a odzieży Simple CP o 11 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie grupy znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 265,6 mln zł w 2014 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)