Warszawa, 17.05.2016 (ISBnews) - AB SA do połowy czerwca przeniesie 100% operacji do nowego magazynu w Magnicach, poinformował członek zarządu, dyrektor finansowy Grzegorz Ochędzan. Dzięki nowemu magazynowi chce umacniać pozycję lidera branży na spodziewanej fali wzrostu e-commerce.
"Trwa migracja do nowego magazynu. Mamy dwa magazyny i przeprowadzkę możemy realizować, minimalizując ryzyko operacyjne. Obecnie 70% operacji jest już przeniesiona do Magnic. Do 15 czerwca będzie to już 100%. Z kolei stary magazyn zostanie wykorzystany do rozpoczęcia usług logistycznych" - powiedział Ochędzan podczas konferencji wynikowej.
Zaznaczył, że AB SA systematycznie umacnia pozycję lidera rynku dystrybucji IT w regionie Środkowej Europy. "Mamy stabilne wyniki nawet na spadającym rynku i stanowi to asumpt do wzrostu w kolejnych okresach na modelu biznesowym opartym o najszerszą stałą ofertę produktową. Pracujemy nad nowymi kontraktami i nowymi kategoriami produktowymi" - wskazał członek zarządu.
Grupa liczy na rozwój na spodziewanej fali wzrostu znaczenia e-commerce. Jak podał Ochędzan, obecnie jego wartość w Polsce to ok. 32 mld zł. Według jego słów, potencjalne osiągnięcie średniej unijnej udziału w całym rynku handlu dałoby ponad 80 mld zł wartości krajowego handlu elektronicznego.
"Mamy szeroką ofertę, nowoczesną prezentację produktową, systemy IT i platformy sprzedażowe. Jesteśmy przygotowani na masową wysyłkę towaru i obsługę non-stop, mamy dużą wydajność systemów logistycznych. Chcemy odkroić część potencjalnego tortu e-commerce, ale również rozwijać się w Europie" - podkreślił dyrektor finansowy.
W I kw. AB SA obserwowała spowolnienie całego rynku IT. W efekcie, pomimo stabilnych wyników finansowych i mocnych przepływów operacyjnych, grupa wykazała wzrost wartości zapasów, co Ochędzan tłumaczył przesunięciem odbiorów przez sieci handlowe w I kw. "Obecnie widzimy lekkie odmrożenie odbiorów towarów przez sieci" - stwierdził Ochędzan.
Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.