Grupa AB jest optymistyczna w kwestii wolumenów w kolejnych kwartałach, poinformował prezes Andrzej Przybyło.
"Realizujemy wielokierunkowe działania, szczególnie w obrębie e-commerce czy enterprise. Chcemy mierzyć się poziomem satysfakcji naszego klienta, gdyż walczymy o udział u swoich klientów. Jesteśmy optymistyczni co do naszego wolumenu, bo udaje nam się to co robimy i odbieramy rynek innym" - powiedział Przybyło podczas konferencji prasowej.
Według jego słów, trwają rozmowy o potencjalnych akwizycjach. Jako kierunki dalszej możliwej ekspansji wskazał "wschód, zachód i nowe branże w Polsce".
"Patrzymy z optymizmem, bo widzimy, że nasza pozycja będzie jeszcze silniejsza w kolejnych kwartałach" - stwierdził prezes Grupy AB.
Odnosząc się do spadku przychodów w Polsce w minionym kwartale, prezes Grupy AB podkreślił że rynek spada jako całość, a handel w letnim okresie niemal zamarł.
"My urośliśmy na takim rynku kosztem konkurencji. Inni oddają biznes do nas" - ocenił Przybyło.
Podkreślił on "nieprzerwany wielokierunkowy rozwój" grupy, w tym nowe kanały, produkty, nowe branże, nowe franszyzy, czy przyszłościowe kierunki, jak rozwiązania chmurowe (cloud).
"Jesteśmy w forpoczcie nowych rozwiązań dla e-commerce. W segmencie 'cloud', wspólnie z Microsoft, rozwijamy platformę do sprzedaży usług chmurowych AB Marketplace. Rynek usług chmurowych już jest bardzo duży i dalej będzie mocno wzrostowy. To jedna z naszych inicjatyw w kategorii 'enterprise', która u nas jest bardzo ekspansywna i notuje nowe kontrakty i wzrost udziału w rynku" - wskazał Przybyło.
W innych kategoriach wskazał na ponad dwukrotny wzrost w segmencie RTV/AGD, istotną dynamikę wzrostu w segmencie zabawek, nowe umowy dystrybucyjne oraz strategiczny rozwój sieci franszyzowych. Pozytywne tendencje dominują również w rozwoju spółki zależnej AT Computers w Czechach, gdzie utrzymuje się ożywienie gospodarcze, podsumował Przybyło.
Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.