Sprzedaż Grupy AmRest Holdings wyniosła 858,22 mln zł w I kw. 2016 roku, co stanowiło wzrost o 14,4 proc. rok do roku. W tym samym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 13,6 proc., podała spółka na podstawie wyników wstępnych, zawierających "pewne szacunki" wynikające ze specyfiki w obszarze rozliczeń kosztów łańcucha dostaw.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w pierwszym kwartale 2016 roku 513,51 mln zł, co stanowi wzrost o 15,1 proc. rok do roku. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 13,3 proc.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 89,11 mln zł i były o 1,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 14 proc.
Na rynku hiszpańskim sprzedaż w I kwartale 2016 roku wyniosła 196,99 mln zł i była o 20,9 proc. wyższa niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 16,3 proc.
Natomiast przychody dywizji Nowe Rynki osiągnęły w I kwartale 2016 roku poziom 58,61 mln zł i były o 9 proc. wyższe w ujęciu rocznym (wzrost o 7,2 proc. w walutach lokalnych).
Grupa poinformowała też o kupnie sieci Starbucks w Niemczech (144 lokale) za szacunkowo 41 mln euro. Umowa wejdzie w życie 23 maja, co oznacza, że w tym dniu AmRest uzyska licencję na prowadzenie i rozwój kawiarni Starbucks na tym rynku, podała spółka. AmRest planuje potroić liczbę kawiarni w Niemczech poprzez dynamiczny rozwój sieci w perspektywie nadchodzących lat.
"Włączenie rynku niemieckiego do portfela AmRest to dla nas kolejny etap rozwoju współpracy ze Starbucks. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwościami rozwoju marki w tym kraju. Finalizacja transakcji umożliwi zwielokrotnienie skali naszego biznesu Starbucks oraz będzie kolejnym dowodem na to, że nasze credo 'Wszystko jest Możliwe' to właściwy kierunkowskaz na drodze do umacniania pozycji AmRest w Europie" - powiedział założyciel AmRest i członek rady nadzorczej Henry McGovern, cytowany w komunikacie.
Szacowana cena zakupu to 41 mln euro. Ostateczna wartość transakcji zostanie ustalona w momencie jej zakończenia, podano również.
AmRest rozpoczął współpracę ze Starbucks w 2008 roku, kiedy otworzył swój pierwszy lokal tej marki w Czechach. Od tego czasu spółka poszerzyła zakres działalności w segmencie kawiarni o kolejne rynki: Polskę, Węgry, Rumunię, Bułgarię oraz Słowację, gdzie pierwszy lokal Starbucks ma zostać otwarty do połowy 2016 roku.
Historia marki Starbucks w Niemczech rozpoczęła się w 2002 roku wraz z otwarciem dwóch lokali w Berlinie. Obecnie sieć w tym kraju liczy 158 kawiarni, z których 144 to lokale własne Starbucks, będące przedmiotem transakcji. Pozostałe 14 punktów zarządzane jest przez niezależnych licencjobiorców. Niemiecki biznes stanowi największą sieć kawiarni Starbucks w kontynentalnej części Europy, podkreślono.
"Niemcy to jeden z najbardziej zamożnych krajów w regionie i jednocześnie jeden z globalnych liderów pod względem spożycia kawy. Transakcja wzmocni obecność AmRest na rynku kawiarni oraz utwierdzi mocną pozycję marki Starbucks w Niemczech jako lidera w tym segmencie" - podsumowano w komunikacie.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.