Grupa Azoty prawdopodobnie skorzysta z programu rabatowego, który Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG)
zaproponowało swoim strategicznym klientom, poinformował wiceprezes Azotów Witold Szczypiński.
- Jest to krok we właściwym kierunku, prawdopodobnie skorzystamy z tego, ale nie we wszystkich lokalizacjach. Może to być częściowo satysfakcjonujące przy wyższych wolumenach zakupów - powiedział Szczypiński dziennikarzom w kuluarach VII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Przypomniał, że celem spółki jest kupowanie do 50 proc. gazu poza kontraktem z PGNiG (wobec ponad 40 proc. gazu pochodzącego spoza kontraktu w IV kw. 2014 r.).
- W maju będziemy negocjować duży, wieloletni, globalny kontrakt na dostawy gazu - zapowiedział Szczypiński.
Rozmowy będą prowadzone na pewno z PGNiG, a być może także z innymi dostawcami, dodał.
PGNiG poinformowało w ub. tygodniu o wprowadzeniu od maja br. programu rabatowego dla klientów strategicznych. Wysokość rabatu będzie odnosiła się do aktualnych cen na Towarowej Giełdzie Energii i będzie uzależniona od odbieranych ilości oraz równomierności poboru.
Grupa Azoty zużywa rocznie ponad 2 mld m3 gazu ziemnego. Całkowite zużycie tego surowca w Polsce wynosi ok. 15 mld m3.
Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w UE w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO czy biel tytanowa mają również silną pozycję w sektorze chemicznym znajdując swoje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="https://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1503903600&de=1503933000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PKO&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>