Grupa Empik Media & Fashion raczej nie planuje emisji euroobligacji - poinformował Krzysztof Rabiański, prezes spółki.
_ Sprawdzamy rynek eurobligacji, ale moim zdaniem to cały czas trudny rynek. Raczej nie przewidujemy emisji. Udało nam się zrefinansować zadłużenie przy pomocy grupy banków, to było tańsze rozwiązanie niż euroobligacje, a dodatkowo pojawia się wtedy ekspozycja na euro. Na chwilę obecną, mając stabilne finansowanie, wolimy się skoncentrować na sprawach operacyjnych i budowaniu wartości spółek portfelowych _ - powiedział dziennikarzom Rabiański.
Spółka przymierzała się w ubiegłym roku do emisji zabezpieczonych obligacji denominowanych w euro o wartości około 240 mln euro, z terminem zapadalności w 2020 roku, ale wstrzymała ofertę.
W listopadzie 2014 roku Empik Media & Fashion wyemitował niezabezpieczone obligacje denominowane w euro, o łącznej wartości nominalnej 37,96 mln euro oraz złotowe o wartości 7,5 mln zł, z terminem zapadalności 17 listopada 2017 roku.
Obligacje o wartości prawie 130 mln zł w piątek zadebiutowały na rynku Catalyst. _ Mamy szerokie plany na trzy lata i w tym celu zrefinansowaliśmy w listopadzie naszą działalność _ - powiedział prezes.
Poinformował, że spółka będzie chciała w okresie tych trzech lat obniżać zadłużenie. _ Bezpieczny poziom wskaźnika dług netto do EBITDA jest między 1 a 3 _ - powiedział prezes. _ Nie mamy jednak planów, by desperacko sprzedawać aktywa. Zakładamy poprawę płynności przez planowane wyjścia, czy generowany cash operacyjny _ - dodał.
O szczegółach dotyczących planów rozwoju i sprzedaży aktywów spółka poinformuje w przyszłym tygodniu, przy okazji publikacji wyników za 2014 rok.