Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Grupa K2 chce zwiększyć marżę EBIT z przychodów operacyjnych do 10%

0
Podziel się:
Grupa K2 chce zwiększyć marżę EBIT z przychodów operacyjnych do 10%

Grupa K2 chce zwiększać przychody operacyjne średniorocznie o ok. 15% i zwiększyć marżę EBIT na tych przychodach do poziomu 10%, poinformował prezes Tomasz Tomczyk.

"Głównym kierunkiem działań grupy będzie średnioroczny wzrost o ok. 15% r/r na przychodach operacyjnych, czyli na tych, które wygenerowały nasze pomysły, strategia i innowacje. Ponadto celem jest poprawa rentowności przychodów operacyjnych do poziomu ok. 10% vs. EBIT (wobec ok. 5% obecnie). Zdefiniowaliśmy się jako partner w transformacji cyfrowej dla istotnych firm" - powiedział Tomczyk podczas konferencji prasowej.

W całkowitych przychodach grupy są widoczne pieniądze, które nie są wypracowane bezpośrednio przez K2, takie jak nagrody w konkursach, czy środki na zakup powierzchni reklamowej dla klientów. Grupa chce również raportować przychody w nowym ujęciu - oczyszczonym z tych wpływów, czyli pokazywać "czyste" przychody operacyjne.

Prezes dodał, że realizacja tych założeń oparta będzie o synergie w grupie i partnerstwa strategiczne, obecność w innowacyjnych technologiach oraz optymalizacja kosztów stałych.

"K2 ma rosnąć organicznie w tempie rynku i poprawiać rentowność poprzez innowacje w usługach. Segmenty media i search, w ramach K2, mają rozwijać się organicznie szybciej od rynku przy wzrastającej rentowności, a sojusz Newnited ma być dodatkowym czynnikiem wzrostu. Chmurowy Octawave będzie kluczowym elementem dynamicznego wzrostu. Chcemy redystrybuować marżę w tym zakresie na przyspieszenie wzrostu i skali. Fabrity kieruje się na zachód, gdzie są lepsze marże i zakładamy aktywne poszukiwanie partnera strategicznego dla tej spółki" - wskazał prezes Grupy K2.

Jako czynniki wzrostu prezes K2 wymienił rosnące wydatki na internet, zdywersyfikowany portfel klientów i źródeł przychodów, rozwój synergicznych biznesów w ramach grupy, wysoki potencjał rozwiązań chmurowych, wysokomarżowe projekty i innowacje produktowe, partnerstwa jak z Codemedia (pod nazwą Newnited), czy home.pl.

Z kolei optymalizacja kosztów stałych to głównie renegocjacja warunku najmu powierzchni biurowej, co przełoży się na oszczędność "milionów złotych w najbliższych latach".

Dla spółki chmurowej Octawave oczekiwane jest 10 mln zł przychodów w 2015. Firma szacuje do 15% rynku i osiągnęła poziom, w którym finansuje się samodzielnie. Zakłada rozwój produktowy i wyjście za granicę.

Z kolei dla spółki Fabrity oczekiwany kierunek to zachód, gdzie oczekiwane są lepsze marże. Firma realizuje pierwsze projekty w Hiszpanii.

Grupa K2 Internet działa w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Spółka jest notowana na GPW od 2008 roku.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)