"Zarząd emitenta opiera powyższy wniosek na aktualnym stanie uzgodnień dotyczących projektu EFRA, pomiędzy Lotos Asfalt, emitentem oraz KT oraz na wynikach własnych analiz. Jednocześnie zarząd emitenta informuje, iż na dzień 30 czerwca 2018 roku, całkowite zaawansowanie realizacji projektu EFRA wyniosło 95,5% (na 31 grudnia 2017 roku wskaźnik wynosił 89,8%), przy czym dwie z trzech kluczowych instalacji projektu EFRA, t.j. HGU (ang. Hydrogen Generation Unit - instalacja produkcji wodoru) oraz HVDU (ang. Hydrowax Vacuum Distillation Unit - instalacja destylacji próżniowej dla pozostałości z procesu hydrokrakingu) osiągnęły status RFSU" - czytamy w komunikacie.
Zarząd podkreśla, że przyczyny opóźnień w realizacji projektu EFRA są niezależne od spółki oraz Lotos Asfalt.
Program EFRA zakłada budowę instalacji opóźnionego koksowania wraz z infrastrukturą towarzyszącą w rafinerii w Gdańsku. Jego celem jest pogłębienie przerobu ropy naftowej, czyli zwiększenie udziału wysokomarżowych średnich destylatów przy jednoczesnym ograniczeniu wolumenu ciężkich produktów.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Lotos wyniosły 24,18 mld zł w 2017 roku.