Segment handlowy Grupy Lotos przekroczył zakładany w strategii na lata 2011-2015 30-proc. udział w rynku i 10-proc. udział w krajowej sprzedaży detalicznej na koniec ub.r., podała spółka.
"W segmencie produkcji i handlu w 2015 roku grupa kapitałowa Lotos sprzedała 10 924 tys. ton produktów, o 8,1% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wzrost produkcji i sprzedaży grupy kapitałowej Lotos był efektem bardzo korzystnych marż rafineryjnych utrzymujących się przez większość miesięcy 2015 roku" - czytamy w sprawozdaniu zarządu z działalności w 2015 r.
Udział grupy w krajowym rynku paliw ukształtował się na poziomie 31,1% w 2015 r.
"Dynamiczny rozwój sieci stacji paliw Lotos oraz wzrost efektywności sprzedaży przyczynił się do wzrostu udziału w rynku w 2015 roku do 9,4% w ujęciu średniorocznym (w stosunku do 8,9% w roku poprzednim). Grupa kapitałowa Lotos w grudniu 2015 roku osiągnęła udział w rynku na poziomie 10,5%, realizując tym samy zapisy strategii na rok 2015" - czytamy dalej.
Na koniec ub.r. Grupa Lotos miała 282 stacje Lotos Premium i 194 stacje Lotos Optima.
Grupa Lotos przekroczyła także zakładany w strategii cel wydobywczy na poziomie 24 tys. boe/d, m.in. dzięki transakcji zakupu pakietu aktywów wydobywczych Sleipner na szelfie norweskim oraz uruchomieniu wydobycia ze złoża B8. W 2015 r. średnie wydobycie sięgnęło 28,37 tys. boe/d, a na koniec roku wynosiło 30,3 tys. boe/d.
"Zwiększone moce przerobowe oraz elastyczność instalacji rafineryjnych wybudowanych w ramach pomyślnie zakończonego w 2010 roku Programu 10+ zostały w pełni wykorzystane w 2015 roku, czego efektem był przerób ponad 10,2 mln t ropy" - napisano także w materiale.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody spółki wyniosły 22,7 mld zł w 2015 r.