Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy LPP wyniosły około 461 mln zł w czerwcu i były wyższe o około 14 procent w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku - podała spółka.
Jak podał właściciel marek odzieżowych, m.in. Reserved, szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 51 procent. Oznacza to spadek o około 8 punktów procentowych wobec czerwca ubiegłego roku.
Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - czerwiec 2015 roku wyniosła 2,294 miliarda złotych, czyli o 8 procent więcej w ujęciu rocznym. LPP podało również, że powierzchnia handlowa sklepów na koniec czerwca wyniosła około 774 tysiące mkw. i była większa o 15 procent niż przed rokiem.
Kurs akcji LPP w ostatnich trzech miesiącach src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1427893727&de=1435762860&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
W czerwcowym wywiadzie dla Money.pl wiceprezes LPP, Przemysław Lutkiewicz tak tłumaczył osiągane w tym roku wyniki: - Na aktualne wyniki wpływ ma nieco niższa od oczekiwań sprzedaż w Polsce (...) oraz wysoki kurs dolara. 90 procent naszych towarów kupujemy w Azji, płacąc za nie amerykańską walutą. Wzrost jej ceny spowodował, że nasze marże nieco się skurczyły - tłumaczył wiceprezes LPP.
Zapowiedział również że spółka zamierza rozwijać się za granicą, w dużej mierze na rynkach Bliskiego Wschodu. Nie będzie tam jednak otwierać własnych salonów, tylko rozwijać franczyzę.
- Praktyka otwierania sklepów za pośrednictwem franczyzobiorców jest powszechna wśród firm zagranicznych działających na Bliskim Wschodzie. W tamtym regionie ze względów formalnych, jako firma z Europy, nie możemy mieć większościowego udziału w spółkach. Taki model ma swoje zalety, ponieważ lokalny partner ponosi istotną część ryzyka biznesowego. Współpraca z lokalnym partnerem to także realne wsparcie, jeśli chodzi o kwestie związane z adaptacją naszych standardów do uwarunkowań kulturowych w tym regionie - tłumaczył Przemysław Lutkiewicz.
LPP zarządza pięcioma znanymi markami modowymi. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2001 roku.