Grupa Orbis otworzy co najmniej po jednym hotelu miesięcznie w 2016 roku, poinformował wiceprezes Ireneusz Węgłowski. W przyszłym roku Orbis zniknie jako marka hoteli i pozostanie jedynie marką korporacyjną spółki giełdowej.
"Jednym z naszych priorytetów jest ciągła poprawa wizerunku w oczach klientów, dlatego inwestujemy w nasze 'mury', modernizujemy kolejne obiekty. Kwota 47,5 mln zł została zainwestowana w I-III kw. 2015 r. Dodatkowo otworzymy co najmniej po jednym hotelu miesięcznie w 2016 roku i łącznie 18 nowych hoteli (na franszyzie lub zarządzanych przez nas) w ciągu najbliższych dwóch lat" - powiedział Węgłowski podczas konferencji prasowej.
Według prezentacji, regularny capex grupy kształtuje się na poziomie ok. 5% przychodów netto.
Nowe hotele to m.in. Mercure Kraków i ibis Gdańsk, które ruszą w II poł. 2016. Z kolei w Szczecinie szykowany na 2017 rok jest ibis styles.
Z kolei wrocławski Orbis, ostatni hotel pod tą marką, przekształcony w przyszłym roku zostanie w combo z dwoma markami: ibis i Novotel.
"Orbis zostanie wyłącznie marką korporacyjną spółki giełdowej. Natomiast zniknie jako marka hotelowa" - wskazał wiceprezes Orbisu.
Ponadto Grupa Orbis zakłada, że przyszły rok dla grupy może stać pod znakiem znaczącej ekspansji i inwestycji. Uwzględnia m.in. ewentualne kolejne akwizycje portfeli hoteli w regionie, poinformował członek zarządu ds. finansowych Marcin Szewczykowski.
Hotele grupy Orbis działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. W 2014 r. spółka odnotowała 708 mln zł skonsolidowanych przychodów.