Grupa Smyk, należąca do Empik & Media Fashion (Grupa EMF), celuje w zwiększanie marży oraz redukcję kosztów dzięki synergiom i planuje kolejne otwarcia sklepów, m.in. w Niemczech, podała Grupa EMF.
"Dalsze plany rozwoju: Wykorzystanie efektu skali Grupy Smyk, jako jednego z największych w Europie dystrybutorów asortymentu dziecięcego, w celu zwiększenia marży oraz redukcji kosztów dzięki synergiom. Kontynuacja rozwoju sieci sklepów w Polsce, rozwój sprzedaży z operacji wielokanałowych (sklepy tradycyjne oraz kanał internetowy) oraz dalsza optymalizacja zaangażowania w kapitał obrotowy. Dalszy wzrost sprzedaży marek własnych (w tym wysokomarżowej kategorii 'ubranka'), rozwój operacji wielokanałowych (sklepy tradycyjne oraz kanał internetowy) oraz dalsze otwarcia sklepów w Niemczech. Dalsza poprawa rentowności operacji na Wschodzie, gł. w Rosji, m.in. dzięki nowym inicjatywom komercyjnym oraz kontroli kosztów" - czytamy w komunikacie.
Grupa zakłada ponadto rozwój nowych kanałów dystrybucji (w tym sprzedaży hurtowej oraz franszyzy) marek własnych (ubranka "Cool Club" i kolekcje zabawek "Smiki"). W ostatnim czasie partnerzy Grupy Smyk otworzyli 2 punkty sprzedaży hurtowej na Słowenii oraz w Czechach.
"W najbliższych miesiącach planowane są dalsze otwarcia" - czytamy dalej.
Grupa Smyk jest aktualnie największym segmentem w portfolio Grupy EM&F - z 44% udziału w strukturze przychodów i generuje najwyższą EBITDA w Grupie.
"W okresie 9 miesięcy 2015 r. Grupa Smyk zanotowała dynamiczny wzrost wyników finansowych na wszystkich, kluczowych rynkach. To potwierdza to skuteczność strategii realizowanej od 2013 r." - podano w materiale.
Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.