"Rozpoczęte negocjacje mogą zaprocentować nie tylko dostępem do trzech kanałów, ale do całej bogatej oferty telewizji publicznej. Wierzę, że na porozumieniu dwóch polskich spółek mediowych skorzystają przede wszystkim widzowie" - powiedział prezes WP.pl Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.
Dla Telewizji Polskiej kluczowe jest poprawne wykonanie umowy licencyjnej. Strony zgadzają się, że obecne regulacje prawne w zakresie "must carry - must offer" są niedoskonałe. Wirtualnej Polsce zależy na porozumieniu z jej wszystkimi partnerami, podano także.
"Zależy mi na wypracowaniu nowego modelu biznesowego, który będzie dostosowany do współczesnego rynku medialnego i będzie brał pod uwagę jego wszystkie niuanse - temu będą służyły zbliżające się negocjacje. Naturalna wydaje się sytuacja, że Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej będą transmitowane na antenach Telewizji Polskiej i w na VOD.TVP.pl, czyli u nadawcy, który poniósł koszty pozyskania praw do tego wydarzenia" - powiedział prezes TVP Jacek Kurski, również cytowany w komunikacie.
Stacje TVP1, TVP2 oraz TVP Warszawa były dostępne w usłudze WP Pilot na podstawie obowiązku must carry - must offer zawartego w ustawie o radiofonii i telewizji. Takie stanowisko przedstawiła KRRiT we wrześniu 2015r roku, kiedy to nakazała TVP udostępnić spółce Netwizor program TVP1, TVP2, TVP Regionalna, podano także.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commerce'owych. Według badania Gemius/PBI w grudniu 2017 z produktów internetowych WP korzystało 20,8 mln Polaków. Grupa jest właścicielem Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Wakacje.pl, Nocowanie.pl oraz eHoliday (turystyka), a także Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe).