"Mamy poczucie, że rynek reklamy internetowej wyraźnie się poprawia, a I kw. 2018 r. był najlepszy w historii Grupy pod tym względem. Po e-commerce właśnie ten segment miał największy wpływ na znaczącą poprawę wyników" - powiedział Świderski podczas konferencji prasowej.
Prezes przypomniał, że e-commerce jest odpowiedzialny w I kw. 2018 r. za blisko 60% przychodów Grupy WP.pl i trudno porównywać te wskaźniki w liczbach bezwzględnych, ale dynamika wpływów reklamowych jest - jak stwierdził - imponująca.
"Rynek reklamy on-line, a nawet całej reklamy, będzie w tym roku bardzo dobry dla wszystkich. Na pewno w najbliższym okresie, czyli II kw. br. spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów z kwartału pierwszego" - dodał Świderski.
W marcu br. Grupa WP.pl prognozowała, że rynek reklamy w Polsce wzrośnie o około 8-9% w 2018 r.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.