Pomimo słabego sezonu 2017, Grycan planuje realizację strategii polegającej na uniezależnieniu się od warunków pogodowych dzięki rozbudowie sieci lodziarni w centrach handlowych i przy głównych ulicach dużych miast, poinformowała ISBnews.tv Małgorzata Grycan. Według niej, do istniejących już 150 punktów w przyszłym roku dołączy co najmniej 10 nowych.
"Firma Grycan co roku musi mocno konkurować na rynku i zaskakiwać konkurentów nowymi produktami i ofertą. Skupiamy się także na rozwoju naszej coraz ważniejszej nodze biznesowej czyli lodziarniami" - powiedziała w rozmowie z ISBnews.tv Małgorzata Grycan z firmy Grycan - Lody od Pokoleń.
W jej ocenie, za firmą, ale także za całym rynkiem lodowym bardzo trudny sezon. Krótkie lato, a także bardzo niesprzyjająca pogoda wiosną oraz we wrześniu spowodowała, że wyniki branży odbiegają od oczekiwań. Jednak Grycan jest w stanie zrekompensować część utraconych zysków dzięki inwestycjom w lodziarnie w centrach handlowych i głównych ulicach dużych miast.
"Na koniec roku będziemy mieli 150 lodziarni i musimy systematycznie zwiększać tam asortyment całoroczny, 'idziemy' więc w kawę oraz ciasta. Jesteśmy zadowoleni z efektów tej strategii i rentowności biznesu. W 2018 r. planujemy otwarcie minimum 10 nowych lodziarni" - wskazała Grycan.
Firma systematycznie inwestuje także w linie produkcyjne oraz starsze lodziarnie, które są rewitalizowane oraz powiększane.
"Jako firma jesteśmy w zdrowej sytuacji finansowej i wszystkie inwestycje są finansowane ze środków własnych. Nie myślimy więc o giełdzie czy finansowaniu zewnętrznym, jak np. emisja obligacji" - podsumowała Grycan.
Marka Grycan - Lody od pokoleń jest obecna na polskim rynku od 2004 r.