Grycan tworzy 8 kolejnych lodziarni w 2017 roku, zaś dalsze otwarcia w tym roku zależne są od ostatecznego kształtu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele, poinformował właściciel firmy Grycan Zbigniew Grycan. Jednocześnie Grycan zamierza wchodzić na kolejne rynki zagraniczne - ich liczba ma sięgnąć 20 do końca roku, choć skala inwestycji na każdym z nich początkowo ma być niewielka.
"Otworzymy 8 lodziarni w tym roku - mamy na nie podpisane umowy, ale nie wiadomo, co stanie się z handlem w niedziele i w związku z tym wstrzymuje to nasze dalsze decyzje. Dla naszej branży soboty i niedziele są kluczowe, w tych dniach też zatrudniamy więcej ludzi" - powiedział Grycan podczas spotkania z dziennikarzami.
Podkreślił, że jeśli wyklaruje się sytuacja w zakresie nowych regulacji, możliwe jest powstanie znacznie większej liczby nowych kawiarni, ponieważ firma chce przyspieszyć ich rozwój.
Jednocześnie dyrektor generalny spółki Marcin Snopkowski zapowiedział, że firma nie planuje wprowadzania nowych produktów w tym roku.
"Poprawiamy naszą ofertę i jesteśmy pozytywnie nastawieni, jeśli chodzi o wprowadzenie w kawiarniach Grycan świeżych soków 100% z owoców, bez dodatku cukru - w tym roku od 1 kwietnia br." - dodał jednak dyrektor.
Jeśli chodzi o ekspansję zagraniczną, spółka podpisuje nowe kontrakty i zamierza być obecna w sumie na 20 rynkach do końca roku.
"Jesteśmy obecni w czterech krajach, tj. w 3 krajach bałtyckich i w Finlandii, będziemy bliżej 20 krajów w tym roku. Podpisujemy kontrakty. Będą to nowe rynki, skala bywa nieduża na początku. Chcemy rozwijać markę Grycan na rynkach międzynarodowych i długoterminowo budować te markę na rynkach zagranicznych. Stawiamy pierwsze kroki i wysłaliśmy ostatnio do polskiej sieci lody w Kanadzie" - powiedział Snopkowski.
Na rynku polskim spółka zamierza koncentrować się na sprzedaży lodów familijnych.
"Jeśli chodzi o polski rynek, to bardzo dobrą kategorią dla rozwoju są lody familijne. Sprzedaż sukcesywnie rośnie, choć konsumpcja lodów przez Polaków jest wciąż niska i dlatego przewidujemy, że rynek polski wciąż będzie rósł w kwestii lodów familijnych. Jest tu duży obszar do wzrostu" - powiedział Snopkowski.
Marka Grycan - Lody od pokoleń jest obecna na polskim rynku od 2004 r.