"W 2018 r. udział podmiotów posiadających dostęp do internetu wyniósł 95,6%, przy czym najwyższy był on w przedsiębiorstwach dużych (99,6%). Szerokopasmowe łącze stałe posiadało 87% przedsiębiorstw, natomiast mobilne - 67,6%" - czytamy w komunikacie.
Odsetek firm składających zamówienia przez internet wyniósł 33,6%. Zdecydowana większość przedsiębiorstw wykorzystywała w tym celu stronę internetową lub aplikacje mobilne (33,0%), natomiast w mniejszym stopniu - wiadomości typu EDI (6,2%). Zamówienia na produkty drogą elektroniczną otrzymywało 12,1% przedsiębiorstw, przy czym 9,4% dokonywało sprzedaży poprzez własną stronę internetową lub aplikację mobilną, natomiast 6,4% - za pośrednictwem zewnętrznych internetowych platform handlowych, podano także.
Prawie dwie trzecie przedsiębiorstw obsługiwało procedury administracyjne wyłącznie drogą elektroniczną, bez dokumentów papierowych. Korzystanie z e-administracji samodzielnie deklarowało 71,3% przedsiębiorstw, a za pośrednictwem innego podmiotu (np. biura rachunkowego) - 46%.
"Odsetek przedsiębiorstw wykorzystujących media społecznościowe systematycznie rośnie. W 2013 r., kiedy to po raz pierwszy zebrano informacje na ten temat, wskaźnik osiągnął wartość 19,1% i w przeciągu pięciu lat wzrósł o 11,2 pkt proc. Ponad 60% przedsiębiorstw dużych (o liczbie pracujących 250 osób i więcej) wykorzystywało przynajmniej jeden z rodzajów mediów społecznościowych" - czytamy także w komunikacie.