"W listopadzie br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 0,2%) oraz zdrowia (o 0,8%), które podwyższyły ten wskaźnik po: 0,05 pkt proc. Niższe ceny w zakresie łączności (o 2,6%) oraz rekreacji i kultury (o 0,7%) obniżyły ten wskaźnik o odpowiednio o 0,12 pkt proc .oraz 0,05 pkt proc." - czytamy w komunikacie.
W porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie transportu (o 6,1%), a także mieszkania (o 1,8%) podwyższyły wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych odpowiednio o: 0,53 pkt proc., i 0,46 pkt proc. Niższe ceny w zakresie łączności (o 5,9%) oraz odzieży i obuwia (o 2,7%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o: 0,29 pkt proc. i 0,14 pkt proc., podano także.
Poniżej zmiany % wskaźnika CPI w listopadzie w ujęciu r/r
% r/r | |
---|---|
Ogółem | 1,3 |
Żywność i napoje bezalkoholowe | 0,7 |
Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe | 1,7 |
Odzież i obuwie | -2,7 |
Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii | 1,9 |
Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego | 1,2 |
Zdrowie | 2,9 |
Transport | 6,1 |
Łączność | -5,9 |
Rekreacja i kultura | 0,7 |
Edukacja | 3,0 |
Restauracje i hotele | 3,1 |
Inne towary i usługi | 0,0 |
Jedenastu ankietowanych przez ISBnews analityków spodziewało się inflacji w zakresie 1,2-1,5% r/r (średnia wyniosła 1,25%).