Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu detalicznym ukształtował się w styczniu na poziomie minus 0,4 pkt, wobec minus 0,8 pkt w grudniu, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
Poprawę koniunktury sygnalizuje 14,9% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 15,2% (przed miesiącem odpowiednio: 14,3% i 15,1%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.
"W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W styczniu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 11,5 w styczniu, plus 8,4 przed miesiącem), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 4,5 w styczniu, plus 8,0
w grudniu), pojazdy samochodowe (plus 2,5 w styczniu, minus 0,2 miesiąc wcześniej). Pesymistyczne opinie formułują jedynie przedstawiciele branży żywnościowej (minus 7,8 w styczniu, minus 4,8 w grudniu)" - czytamy w komunikacie.
Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w styczniu br. na poziomie plus 4,9 (plus 2,7 w grudniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 16,7% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 11,9% (przed miesiącem odpowiednio 15,4% i 12,7%), podał też GUS.