Poprawę koniunktury sygnalizuje 18,5% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 7,4% (przed miesiącem odpowiednio 17,7% i 7,3%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.
"W bieżącym miesiącu w większości prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,2 w listopadzie, plus 25 w październiku), pojazdy samochodowe (plus 12,5 w listopadzie, plus 11,4 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 8,8 w listopadzie, plus 6,4 w październiku). Jako jedyne koniunkturę negatywnie oceniają jednostki z branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 4,2 w listopadzie, minus 1,5 przed miesiącem)" - podał GUS.
Przedstawiciele wszystkich klas wielkości w listopadzie oceniają ogólny klimat koniunktury optymistycznie, poza jednostkami małymi (o liczbie pracujących od 10 do 49 osób), które zgłaszają mniej pesymistyczne niż w październiku oceny w tym zakresie. Najbardziej korzystne i nieco lepsze niż przed miesiącem oceny koniunktury formułują jednostki duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób), podano również.
Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym w listopadzie kształtuje się na poziomie plus 9,1 (plus 9,5 w październiku). Poprawę koniunktury sygnalizuje 18,2% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 9,1% (przed miesiącem odpowiednio 18,4% i 9%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie, podał też GUS.