Haitong Bank rozpoczął rekomendowanie Grupy Kęty od zalecenia "neutralnie" i ceny docelowej akcji 305,2 zł, podał bank w raporcie datowanym na 20 października.
W środę ok. godziny 9:40 kurs akcji spółki wynosił 275,5 zł po wzroście o 0,2% od ostatniego zamknięcia.
"W raporcie inicjującym z 20 października Haitong Bank wydaje neutralną rekomendację dla Grupy Kęty i ustala cenę docelową akcji na 305,2 zł. Analitycy Haitong Bank pozytywnie oceniają nową długoterminową strategię spółki, która zakłada stały wzrost przychodów i zysku operacyjnego na poziomie CAGR za 14-20E odpowiednio około 8% i 6%. Oczekuje się, że spółka będzie podążać ścieżką organicznego wzrostu z rozszerzonym programem nakładów inwestycyjnych, jednak mimo to będzie w stanie wypłacać atrakcyjną dywidendę (stopa dywidendy za 15E-16E 5,2%-4,5%). Z drugiej strony, analitycy nie dostrzegają żadnych istotnych argumentów które mogłyby podnieść cenę akcji Grupy Kęty. Ich zdaniem większość celów strategicznych została już uwzględniona w wycenie. Spółka notowana jest na poziomie EV/EBITDA na 15E/16E odpowiednio 9.1x i 8.7x, co oznacza premię 1% i 12% względem spółek porównywalnych na świecie. Biorąc pod uwagę inwestycje wewnętrzne, a co za tym idzie rosnące zadłużenie, Haitong Bank uważa że premia jest
uzasadniona, zwłaszcza na 2016E" - czytamy w raporcie.
Grupa Kęty, wiodący polski producent wyrobów z aluminium, na początku roku ogłosiła strategię na okres 2015-2020 i zakłada stabilną ścieżkę wzrostu, ze wzrostem przychodów o 55% w roku 2020 w porównaniu z 2014 r. oraz wzrostem EBIT o 41%. Haitong uważa, że założenia te nie są konserwatywne i nieco przewyższają prognozę Haitong na 2020 r. (wzrost sprzedaży o 52% i wzrost EBIT o 36% w 2020 roku).
Analitycy Haitong Bank uważają też, że silna ekspozycja Grupy Kęty na rozwijający się europejski rynek budowlany powinna wspierać przychody spółki. Raczej niski udział rynku motoryzacyjnego w przychodach spółki (6% całości przychodów) powinien ochronić Kęty przed możliwymi konsekwencjami kłopotów VW. Analitycy zakładają również niższą marżę EBIT na poziomie 10,9% w 2020E (wobec 12,2% w 2014 roku), ponieważ spodziewają się pogorszenia rentowności w segmentach systemów aluminiowych (34% sprzedaży w 2020E) i opakowań giętkich (24% sprzedaży w 2020E) spowodowanego kosztami wejścia na nowe rynki i przyciągania nowych klientów.