Spóła Dino Polska złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek w sprawie nabycia części mienia Domex-Kuśnierek - informują urzędnicy. Wniosek złożono 21 grudnia. Sprawa jest w toku.
Koncentracja ma polegać na nabyciu przez Dino Polska zorganizowanej części przedsiębiorstwa Domex-Kuśnierek sp.j. z siedzibą w Rydzynie. Składa się na nią 13 średnio-powierzchniowych supermarketów.
Dotychczas markety te funkcjonowały pod marka "Dino" i na standardach grupy "Dino", ale na podstawie umowy franszyzy. Docelowo mają należeć do Dino.
Dino Polska tworzy ogólnopolską sieć supermarketów. Sklepy cechuje jednolity format. Większość ma powierzchnię sali sprzedaży około 400 metrów kwadratowych oraz oferuje około 5 tys. produktów. Zlokalizowana jest przede wszystkim w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast.
Na koniec września sieć sklepów Dino tworzyło 895 sklepów. W przyszłym roku chce otworzyć kolejne 160-170.
Analitycy Domu Maklerskiego BDM prognozują, że nakłady inwestycyjne spółki wyniosą 680-690 mln zł. "Prognozujemy, że dzięki temu Dino wypracuje 7,50 mld zł przychodów. (...) Szacujemy, że przyszłoroczna EBITDA zwiększy się do 680 mln zł, a zysk netto do 407 mln zł" - wynika z raportu DM BDM.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl