Największy hurtowy dystrybutor żywności za 15 mln zł stworzył platformę dla niezależnego handlu. Około 14 tys. sklepów będzie miało dostęp do informacji z lokalnego rynku, skorzysta z wyszukiwarki towarów i możliwości zamawiania produktów bezpośrednio z interaktywnej gazetki.
Eurocash Dystrybucja (ECD), spółka należąca do grupy Eurocash, uruchomiła 24 września platformę eurocash.pl. Jest dedykowana właścicielom sklepów małoformatowych. Ma pozwolić na skuteczną konkurencję z innymi dużymi sieciami.
- Dla Eurocash i całego rynku to moment przełomowy. Od dziś właściciel sklepu małoformatowego ma więcej informacji o rynku niż dyrektor dużej sieci handlowej - komentuje Luis Amaral, prezes grupy Eurocash.
- Nasz kolejny projekt przeszedł pomyślnie fazę testów, spełnia swoje zadanie i jest realnym wsparciem dla właścicieli sklepów w całej Polsce. Obniża ich koszty działalności i pozwala na koncentrację wysiłków na konsumencie - podkreśla.
Czytaj więcej: Przełamanie w Eurocashu. Zmienia straty w zyski
Platforma eurocash.pl to - jak twierdzą jej twórcy - nie tylko elektroniczna "zamawiarka" towarów do sklepu. To narzędzie ma także wspomagać zarządzanie i rozwój biznesu.
Daje dostęp do bazy wiedzy o lokalnym rynku, przygotowanej z wykorzystaniem danych i analiz firm współpracujących z Eurocash. Wśród nich są dane demograficzne, zwyczaje zakupowe, rankingi najlepiej sprzedających się produktów czy podgląd gazetek konkurencji.
Przekazuje informacje o telewizyjnych kampaniach reklamowych, planowanych przez producentów współpracujących z Eurocash Dystrybucja, dające szansę na wcześniejsze zamówienie promowanych produktów i wykorzystywanie okazji zakupowych. Do tego jedną z opcji platformy są aukcje - pozwalają na licytowanie produktów w niższych cenach.
- Narzędzie jest intuicyjne, nie trzeba przechodzić szkolenia i jednocześnie właściciel będzie mógł osiągać odpowiednie oszczędności i będzie mógł konkurować z dyskontami. W ostatnich latach zainwestowaliśmy 3 mld zł w rynek niezależnych sklepów w Polsce, aby się dobrze rozwijał - wskazuje Luis Amaral.
Nowa aplikacja grupy Eurocash kosztowała 15 mln zł.
Prezes Amaral dodaje, że w najbliższym czasie kolejnym jednostkom biznesowym to narzędzie będzie udostępniane.
- Elektroniczne kanały sprzedaży ECD generują 3 mld zł obrotu rocznie, a średnia wartość koszyka to 3 tys. zł. Warto także dodać, że przez naszą nową aplikację mobilną we wrześniu zamówili towar za około 40 mln zł i ta kwota rośnie 5 mln zł miesięcznie, dlatego szacujemy, że w przyszłym roku będzie na poziomie łącznie 600 mln zł - wylicza Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja.
Wyjaśnił, że ECD współpracuje średnio z 14 tys. klientów miesięcznie, a 1 200 korzysta już z nowego systemu. Cała Grupa Eurocash dociera do około 80 tys. klientów rocznie.
- Liczymy, że w całej grupie potrzebujemy 3-4 lat na to, aby 92-93 proc. klientów korzystało z tego rozwiązania - przyznaje Polański. Według niego, w najbliższym czasie 100 proc. oferty ECD będzie dostępne tylko poprzez sieć.
- Musimy zastanowić się nad nową rolą przedstawicieli handlowych, którzy staną się bardziej doradcami swoich klientów - wskazuje.
Wspierane przez Grupę Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tys. niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. W ofercie ECD znajduje się około 11 tys. produktów i współpracuje z blisko 600 dostawcami, obsługując rocznie blisko 20 tys. sklepów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl