Hefal Serwis, spółka działająca w branży ślusarki aluminiowej i budująca sztuczne lodowiska, zamierza wydać 9,9 mln zł pozyskanych z emisji akcji serii B na budowę 20 przenośnych lodowisk na wynajem, ale odkłada plany akwizycji firm z branży ślusarki aluminiowej.
- _ Pieniądze z emisji wydamy głównie na budowę 20 lodowisk, co pochłonie 7 mln zł. Na budowę hali magazynowej do produkcji i przechowywania lodowisk wydamy 1,5 mln zł, na zakup maszyn i urządzeń przeznaczamy 545 tys. zł _ - powiedział Daniel Kowalski, prezes spółki.
- _ Z emisji zostanie nam jeszcze 1 mln zł, co przeznaczymy na zasilenie majątku obrotowego _ - dodał.
Prezes powiedział, że środków z emisji nie wystarczy już na planowane wcześniej przejęcia firm z branży ślusarki aluminiowej i spółka przełożyła te plany.
- _ Mieliśmy wytypowane podmioty, z którymi rozmawialiśmy, jednak zdecydowanie zbyt wysoko te spółki się wyceniały _ - dodał.
Hefal Serwis planuje w tym roku zbudować na wynajem 5 lodowisk, a kolejne 15 w roku przyszłym. Jednak prezes spółki nie wykluczył, że już w tym roku firmie uda się zbudować więcej lodowisk.
Obecnie spółka ma 5 lodowisk, które wynajmuje po około 150 tys. zł za sezon zimowy. Zainteresowanym sprzedaje też kompletne zestawy za około po około 500 tys. zł za sztukę.
Firma ma ponad 50 proc. udział na rynku lodowisk. Posiada własną technologię specjalnych mat do zmrażania, których koszt jest o około połowę niższy od tego, co proponuje konkurencja.
Jednak wpływy z tej gałęzi spółki są mocno sezonowe, gdyż przypadają jedynie na czwarty kwartał. W pozostałej części roku firma koncentruje się więc na projektowaniu prefabrykacji i montażu ślusarki aluminiowej.
Jedną z bardziej znanych realizacji spółki w branży ślusarki jest projekt i realizacja fasady Silesia City Center w Katowicach.
Obecnie firma realizuje w Katowicach kolejny projekt z tej branży, którego wartość sięgnęła 7,5 mln zł.
- _ W najbliższym czasie spodziewamy się podpisać kolejny kontrakt o podobnej skali, jednak nie mogę podać więcej szczegółów _ - powiedział prezes.
Spółka w ubiegłym roku zanotowała 21,8 mln zł przychodów i wypracowała 1,8 mln zł zysku netto. W tym roku przychody mają wzrosnąć do 26,8 mln zł, a zysk netto do 2,2 mln zł.
Jeśli oferta 358.000 akcji serii B zakończy się powodzeniem, to po emisji nowi akcjonariusze będą kontrolowali 49,62 proc. akcji, a udział obecnych spadnie do 50,38 proc.
Spółka planuje zamknięcie trwającej obecnie ofert publicznej na 17 czerwca.