Helio, producent bakalii, spodziewa się w roku obrotowym 2011/2012, rozpoczętym 1 lipca, wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży oraz poprawy zysków. Spółka zamierza rozwijać, nowy w swojej działalności, segment sprzedaży bakalii dla przemysłu, który w tym roku ma przynieść Helio kilkanaście mln zł dodatkowych przychodów - podała spółka w komentarzu do wyników.
_ - Kolejny rok obrotowy zapowiada się pomyślnie zarówno pod względem wysokiej dynamiki wzrostu przychodów ze sprzedaży, jak i poprawy zysków _ - poinformowało Helio.
W komentarzu dodano, że z uwagi na sezonowość branży pierwszy kwartał roku obrotowego 2011/2012 będzie w głównej mierze okresem działań, których efekty będą widoczne przede wszystkim w wynikach finansowych kolejnych kwartałów.
_ - Przyszły kwartał to okres, w którym sprzedaż bakalii kształtuje się na stosunkowo niskim poziomie ze względu na dostępność świeżych owoców, które w tym czasie są towarem konkurencyjnym _ - podano.
W roku obrotowym 2010/2011 Helio zanotowało 2,35 mln zł zysku netto wobec 8,28 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej spadł do 3,34 mln zł z 10,44 mln zł przed rokiem. Natomiast przychody wzrosły w tym okresie do 84,8 mln zł z 80,7 mln zł.
W IV kwartale roku obrotowego zakończonego 30 czerwca tego roku spółka otrzymała pozwolenie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Sochaczewie na użytkowanie hali produkcyjno-magazynowej z częścią socjalno-biurową i infrastrukturą towarzyszącą w Brochowie.
_ - Zwiększone możliwości produkcyjne oraz magazynowe nowego kompleksu emitenta w Brochowie stworzyły również potencjał do rozwoju całkowicie nowego segmentu sprzedaży w działalności Helio, jakim jest sprzedaż bakalii do przemysłu (segment B2B, tj. sprzedaż do producentów słodyczy, piekarni, cukierni itp.) _ - poinformowano w komentarzu do wyników.
Helio podało, że dział zajmujący się aktywizacją tego segmentu zostanie stworzony na przestrzeni najbliższego kwartału i zgodnie z oczekiwaniami zarządu powinien wygenerować co najmniej kilkanaście milionów złotych dodatkowego przychodu ze sprzedaży w pierwszym roku swojej działalności.
_ - Rozwój tego segmentu to jednak nie tylko perspektywa zwiększonych przychodów ze sprzedaży, lecz również poprawa rotacji zapasów oraz korzyści skali wynikające ze zwiększonych zakupów _ - dodano.