Trzyletni kontrakt obejmuje zarówno usługi pralnicze, jak i wypożyczenie bielizny pościelowej i odzieży medycznej. Jego szacowana wartość przekracza 3,4 mln euro (około 15 mln zł) - podała spółka.
- Pozyskany kontrakt cieszy nas tym bardziej, że dotyczy sieci placówek, w ramach której funkcjonuje już dwóch dotychczasowych klientów Grupy Hollywood w Niemczech. To potwierdza nasze przewagi konkurencyjne, w tym jakość naszych usług i ich atrakcyjność cenową - komentuje Paweł Mielczarek, wiceprezes ds. handlowych Hollywood.
Spółka planuje nie tylko wykorzystać moce przerobowe niemieckiej spółki, ale i eksportować usługi w oparciu o zakłady, zlokalizowane w Stargardzie, Poznaniu i Gdyni - podał Mielczarek.
Sprzedaż Grupy Hollywood zrealizowana poza Polską po trzech kwartałach 2018 roku wynosi około 18 mln zł. Nowe kontrakty zagraniczne mogą skokowo zwiększyć tę wartość.
Zyski w górę
O ponad 31 proc. w ujęciu rok do roku, do 12,9 mln zł, wzrósł w trzech kwartałach 2018 roku wynik EBITDA, a skonsolidowany zysk operacyjny (2,1 mln zł) był o 306 proc. wyższy rdr. W odróżnieniu od sytuacji sprzed roku w samym trzecim kwartale wynik operacyjny był już dodatni. Co więcej, o 4 pkt proc. wzrosła marża EBITDA, do 14,5 proc. - podała spółka.
- Co istotne, stopniowo zwiększamy rentowność po przejściowych latach 2016-2017, w których negatywnie odczuwaliśmy szereg czynników zewnętrznych. Obecnie rynkowe ceny usług rosną w ślad za wzrostem kosztów pracy w sektorze - dodał członek zarządu ds. finansowych w Hollywood Krzysztof Cetnar.
- Systematycznie zwiększamy też udział bardziej zaawansowanej usługi wynajmu tekstyliów z pełnym serwisem w miksie produktowym, a taka bardziej zaawansowana usługa również wspiera nasze wyniki - dodał.
Wśród celów spółki jest również maksymalizacja cash flow. - Warto zauważyć, że grupa Hollywood wygenerowała w okresie styczeń-wrzesień br. blisko dwukrotnie wyższe przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej. Przekroczyły one 9,2 mln zł - pod Cetnar.
Grupa Hollywood to największa sieć pralni przemysłowych w Polsce. Jest obecna w trzech segmentach rynku - szpitalnym, hotelarsko-gastronomicznym (HoReCa) oraz odzieży roboczej.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl