Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Home.pl: 93% firm z sektora MSP optymistycznie ocenia swoje perspektywy

0
Podziel się:
Home.pl: 93% firm z sektora MSP optymistycznie ocenia swoje perspektywy

Polscy przedsiębiorcy są zadowoleni ze swoich dokonań - 36% uważa, że osiągnęło sukces, zaś 31% jest pewna, że dokona tego w ciągu najbliższych dwóch lat, wynika z badania home.pl. Jednocześnie, aż 38% przedsiębiorców przyznało, że od poniedziałku do piątku pracuje więcej niż 9 godzin dziennie. W ocenie perspektywy rozwoju swojej działalności 93% firm jest optymistami.

"Polskich przedsiębiorców zaliczających się do sektora MMŚP (-mikro, -małe i średnie firmy) kusi bycie niezależnym. Odpowiedziało tak aż 67% respondentów. Zachęca ich także wizja elastycznego czasu pracy (56%). Dla prawie połowy przedsiębiorców ważne jest to, żeby ich przyszłe zajęcie było związane z pasjami i zainteresowaniami (45%). Rzadziej wskazywano na możliwość samorozwoju, zabezpieczenie swojej przyszłości. Odpowiedziało tak odpowiednio 37 i 26% ankietowanych przez home.pl przedsiębiorców z sektora MMŚP" - czytamy w komunikacie.

Co ciekawe, wysokie zarobki były motywacją do tego, żeby założyć swój biznes dla bardzo małej grupy przedsiębiorców - wskazało na nie tylko 13% respondentów.

Z badania wynika, że dla przeważającej większości polskich przedsiębiorców z sektora MSP wykonywanie służbowych obowiązków przez 8 godzin dziennie nie wystarcza do tego, żeby należycie kierować swoim biznesem.

"Aż 38% przedsiębiorców przyznało się do tego, że od poniedziałku do piątku pracuje więcej niż dziewięć godzin dziennie, 31% - nawet więcej niż 10 godzin! Tylko 24% ankietowanych właścicieli firm przeznacza mniej czasu na wykonywanie swoich służbowych obowiązków. Przyznali się, że zajmuje im to od pięciu do ośmiu godzin dziennie. Z kolei przedsiębiorcy pracujący jeszcze krócej to margines. Tylko 7% właścicieli firm spędza w pracy mniej niż pięć godzin dziennie" - czytamy dalej.

W badaniu podjęto także zagadnienie wykorzystywania nowych technologii w prowadzeniu biznesu przez polskie mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Analizując przesłane dane, podzielono je na trzy grupy. Pierwsza z nich to przedsiębiorcy "początkujący", druga - "świadomi", trzecia - "fachowcy".

"Przedsiębiorcy początkujący to właściciele firm, którzy uważają, że prowadzony przez nich biznes nie wymaga tego, żeby w jakikolwiek sposób korzystać z nowych technologii, dlatego w ogóle nie zamierzają w nie inwestować.

"Chyba, że chodzi o prowadzenie własnej strony internetowej. To rzecz absolutnie podstawowa, nawet dla tych 'początkujących'. Zdarza się też, że posiadają kilka adresów internetowych związanych z branżą, w której działają, ale ich nie wykorzystują. Rocznie wydają na to do 1 tys. zł. Stanowią oni ok. 20% ankietowanych" - czytamy dalej.

Druga grupa, zdecydowanie najliczniejsza (67%), to "przedsiębiorcy świadomi". Komunikują się ze swoimi klientami za pomocą firmowej poczty, inwestują w swój sprzęt komputerowy i nowoczesne oprogramowanie, zazwyczaj wystawiają e-faktury, posiadają konto przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych, często korzystają ze specjalistycznego oprogramowania (graficznego, zabezpieczającego dane, analitycznego). Zdarza się, że posiadają firmowe sklepy internetowe. Rocznie na nowe technologie wydają od 1 do 10 tys. zł.

Ostatnia grupa, wyodrębniona dzięki badaniu to "fachowcy". Oprócz działań wymienionych przez "świadomych" zdecydowali się oni na zatrudnienie zespołu informatyków, np. programistów PHP lub user experience. Są oni m.in. odpowiedzialni za rozwój aplikacji i serwisów internetowych, projektów e-commerce, programowanie logiki biznesowej serwisów. Ponadto swoje dane firmowe lokują w chmurze technologicznej. Na nowe technologie wydają rocznie co najmniej 10 tys. zł. "Fachowcy" stanowią 13% badanych przedsiębiorców, podsumowano.

Zdecydowana większość badanych przedsiębiorców, którzy prowadzą firmy z sektora MSP, twierdzi, że cechą pomagającą osiągnąć sukces jest pracowitość - uważa tak 77% ankietowanych. Z kolei 73% wskazało na kreatywność, 59% - zdolność adaptacji do zmian, 56% - determinację , 55% - zdolność do podejmowania ryzyka, 45% - zdolność zarządzania czasem, 43% - szybkość podejmowania decyzji.

Przedsiębiorcy ankietowani przez home.pl wskazywali jednak, że zniechęcają ich wysokie składki ZUS i podatki. Odpowiedziało tak 77% respondentów. Właściciele firm narzekają także na biurokrację (58%), wysokie koszty stałe, m.in. opłaty za czynsz czy media (30%), trudności w pozyskiwaniu klientów (27%). Prowadzących biznesy zniechęca także rosnąca konkurencja (19%) i brak wykwalifikowanych pracowników (17%), podano również.

W badaniu "Polski przedsiębiorca. Portret własny" przeprowadzonym przez home.pl wzięło udział tysiąc klientów firmy home.pl, zaliczających się do sektora MSP (-mikro, -małe i średnie firmy)

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)