"Jeżeli chodzi o consumer finance, to chcemy mieć charakter masowy. Będzie to budowane krok po kroku. Chcemy być instytucją, która się liczy na tym rynku" - powiedział Kurkliński.
"W tym momencie jesteśmy nastawieni także na karty kredytowe, które wprowadzimy w przyszłym roku" - dodał, nie ujawniając jednak szczegółów oferty.
Obecnie HSBC Polska udziela klientom detalicznym kredytów ratalnych za pośrednictwem sieci handlowych. Bank rozpoczął również udzielanie kredytów gotówkowych w pierwszej otworzonej w Warszawie placówce. Obecnie HSBC analizuje ewentualne wejście na rynek kredytów hipotecznych.
"Obszarem naszego potencjalnego zainteresowania są kredyty hipoteczne. W tej chwili ich jeszcze nie oferujemy, a ich ostateczne wdrożenie będzie wynikać ze szczegółowej analizy rynku" - powiedział Kurkliński.
HSBC planuje w ciągu najbliższych dwóch lat rozbudowę sieci oddziałów w największych miastach.
"W przyszłym roku i w ciągu najbliższych dwóch lat będziemy budować następne placówki. Chcemy być obecni w większych miastach Polski. Nasze założenie jest takie, że jeżeli mamy odpowiedni rynek, to będziemy otwierać oddział. Ekspansja będzie w dużym stopniu uzależniona od odpowiedzi rynku" - powiedział prezes.
"Przewiduję że potrzeby rynku w każdym z sektorów, które nas interesuje będą rosnąć" - dodał.
Sieć placówek to tylko jeden z kanałów dystrybucji produktów. Dużo uwagi bank poświęcał będzie rozszerzaniu sieci współpracujących partnerów handlowych oraz partnerów "affinity" - przedsiębiorstw i organizacji, których członkom bank przedstawia swoją ofertę.
"Z ofertą trafiamy bezpośrednio do klienta. Reklamujemy się w sposób bezpośredni, ale nie masowy. Raczej nie będzie widać naszych ogłoszeń w czołowych dziennikach" - powiedział prezes.
W październiku 2003 roku brytyjski HSBC Bank plc. kupił od Kredyt Banku 100 proc. akcji Polskiego Kredyt Banku i zmienił jego nazwę na HSBC Bank Polska.